avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 838 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... probleme apa calda
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

probleme apa calda

Buna ziua,

vroiam sa intreb daca exista vreo posibilitatea sa reclam altundeva (si sa se rezolve cumva) decat la administratorul de bloc faptul ca apa "calduta" vine foarte greu, spun calduta pentru ca doar atat este desi fara sa exagerez las apa sa curga inainte sa intru la dus intre 30 min si 1h iar de cele mai multe ori nici atunci nu se incalzeste. M-am adresat adiminstratorul de bloc si a zis ca asta e situatia in toata tara si sa-mi pun centrala/boiler. Tin sa precizez ca stau la parter intr-un bloc p+4 si am consum lunar intre 10-15 mc3 de apa calda 2 persoane in conditiile in care 1saptamana pe luna suntem plecati din localitate
Cel mai recent răspuns: ContSters303335 , utilizator 12:51, 5 Iunie 2014
Incercati sa faceti o sesizare catre firma care furnizeaza apa calda, de ei depinde cu ce temperatura pleaca apa din punctul termic.
Buna ziua,
Cu vecinii dumneavoastra ati luat legatura? I-ati intrebat daca si la dumnealor este aceeasi situatie? Sunteti din Bucuresti? Daca da, atunci luati legatura cu Presedintele Asociatiei si rugati-l sa depuna o petitie/sesizare pe site-ul Radet. In termen de 30 de zile trebuie sa primeasca raspuns.
Totusi este aberant un consum atat de mare. Sunteti singura familie care locuieste in bloc, neavand niciun vecin?
Incercati sa luati in calcul si propunerea Adminului.
Toate bune!
Cornelusha
Pot fi 2 cauze pentru soituatia dvs:
1. apa furnizata de furnizorul termic nu este in parametri normali
2. este in parametri acceptabili dar din cauza lipsei de consum din bloc se raceste
3. bypass intre coloanele de apa rece si calda.


Personal m-am confruntat cu toate cele 3 cazuri.

1. Am facut sesizari peste sesizari la radet. Chiar si telefonic tot primesti numar de inregistrare. De fiecare data solutia lor era de a mari temperatura in centrala. Si am tinut-o asa multe saptamani. Apoi am facut o sesizare online catre protectia consumatorului. Am primit un raspuns in scris de la cineva "mai mare in grad" de la radet, in care se preciza ca pentru blocurile din zona mea e prevazut un circuit de recurculare( de retur) al apei calde dar care nu a functionat niciodata (incredibil dar adevarat). Apoi au demarat o lucrare de amploare: spart strazi, revizii pe zeci de metri de instalatie si au repus in functiune acel circuit.
Iar dupa remediere am fost sunat timp de o saptamana zilnic de cei de la radet sa se asigure ca s-a rezolvat problema :)

2.Din cauza acelei probleme pe coloana unii proprietari au ales sa-si monteze instat pentru apa calda. unele apartamente nu sunt flocuite iar altii chiar nu folosesc apa calda. Deci probleme am in continare insa nu mai trebuie sa astept 60 de minute pentur apa calda.


3.A fost o perioada de 2 saptaman in care a fost o lipsa totala de apa calda, pe coloana mea,
Fix dupa ce au inceput lucrarile la un apartament. Era din cauza unui bypass. Dovada:. Am oprit apa rece de pe coloana respectiva(nu coloana mea) si la apartamentul respectiv curgea apa calda in loc de apa rece. SI recent a fost un bypass, la bateria de la apartament nelocuit, care a declarat consum negativ apa calda si exact acelasi consum la apa rece.






Foarte bune observatiile @grandanat.
Asa trebuie procedat daca mai vreti servicii prin sistemul centralizat. Chestiunea cu recircularea este buna daca este facuta pana la ultimul nivel al blocului. Numai asa poti beneficia de apa calda, aproape instant (eu am CT si cand deschia apa calda in baie, am apa calda doar dupa 1-2 minute - iarna).

Am avut de cateva ori probleme cu by-pasuri, desigur accidentale (baterii proaste) si am constatat la un apartament situatia de consum apa calda in cantitate excesiva (apa calda are presiune mai mare decat apa rece, trece prin baterie, intra in reteaua de apa rece - conducte din plastic, cu pericol de deteriorare.

Deci, una peste alta, trebuie procedat asa cum a scris @grandanat, iar faptul ca stati la parter, constituie un avantaj pentru dvs. in cazul cand conductele de recirculare functioneaza doar la nivelul subsolului. Mai depinde si de distanta la care se afla blocul fata de PT, de izolatia conductelor, de starea tehnica a acestora.
Succes!
am discutat si cu vecinii in bloc din ce am vazut din 20 de apartamente cca 10 au centrala, si asta ar fi un motiv dar totusi stand la parter ma asteptam sa vina mai repede. in orice caz m-am gandit si singura solutie e o centrala. in felul asta pot fura si ei mai putin. pentru ca la apa se fura la caldura se fura.....in aprilie pe data de 2 aprile s-a oprit caldura iar pe 31 noaptea si 1 noaptea a fost caldura cca 1 ora..nici nu s-au incalzit caloriferele si la intretinere caldura pe astea 2 ore este de 30 lei in condintiile in care pe timpul iernii caldura a fost 200 lei cel mai mult in decembrie pe o luna intreaga tinand cont ca se baga caldura de 2-3 ori pe zi cateva ore


multumesc pentru sfaturi!

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Apa calda ultimul etaj _adi_ _adi_ As dori sa aflu parerile dumneavoastra despre posibilitatile tehnice de rezolvare a problemei apei calde la etajele superioare avand in vedere ca pentru a avea ... (vezi toată discuția)
Probleme cu caldura Criss1984 Criss1984 Buna ziua! as dori sa intreb ce pot face in urmatorul caz ( la ce autoritate sa apelez pt. a-mi rezolva problema): locuiesc din august, intr-un apartament ... (vezi toată discuția)
Firme si solutii pentru sisteme de recirculare a apei calde grandanat grandanat Buna ziua, Revin cu problema calitatii apei calde in Bucuresti. Concret, apa calda este rece. A mai fost exupusa aceasta problema de cateva ori insa fara o ... (vezi toată discuția)