Buna ziua,
Am lucrat timp de doi ani ca si contabil principal detasat la o alta institutie publica. Pe durata detasarii am constituit garantia materiala conform legii. Detasarea a incetat in urma cu un an, predarea primirea a fost facuta, returnarea garantiei e conditionata de verificarea gestiunii, verificare pe care imi tot spun ca nu reusesc sa o faca din lipsa de timp, oameni putini..... Nu exista totusi un termen in care sunt obligati sa efectueze verificarea mai ales in cazul celor care nu mai au un raport contractual de munca? Chiar imi pot tine garantia la ei ani de zile pe motiv ca "sunt pe lista de rezolvat, dar....."?
Aveau la dispozitie un termen de 10 zile sa va restituie garantia depusa. Nu e problema dvs ca ei nu sunt in stare sa verifice gestiunea. Actionatii in instanta (puteti apela si la mediere) si solicitati restituirea garantiei si plata dobanzii aferente + a dobanzii penalizatoare.
Puteti sa sesizati si forul superior al institutiei respective (Prefectura, daca e vorba de o primarie) sa-i sanctioneze.