avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 635 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara student
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara student

Buna. parintii mei s-au despartit cand aveam eu 4ani, de atunci eu am primit pensie alimentara de la tatal meu pana la varsta de 18 ani. Deoarece nu am dorit sa il dau in judecta, am convenit cu el sa primesc suma de 200lei lunar. In prezent el s-a recasatorit si are un baietel de 5ani, iar eu am varsta de 21 de ani si sunt studenta. As dori sa stiu daca as vrea sa primesc banii in mod legal, cat la suta din venitul lui lunar mi s-ar acorda mie tinand cont ca mai are un copil.
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 07:05, 27 Mai 2014
1/6 din venitul lui net lunar.
Art. 529 cod civil

Cuantumul întreţinerii

(1) Întreţinerea este datorată potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui care urmează a o plăti.

(2) Când întreţinerea este datorată de părinte, ea se stabileşte până la o pătrime din venitul său lunar net pentru un copil, o treime pentru 2 copii şi o jumătate pentru 3 sau mai mulţi copii.

Obligatia de întretinere exista între parinti si copii, fara a distinge dupa cum acestia din urma sunt minori sau majori.

Însa, pentru a beneficia de întretinere din partea parintilor, descendentul major va trebui sa dovedeasca starea de nevoie în care se afla, în cazul sau nemaiaplicându-se prezumtia existentei starii de nevoie reglementata de lege numai în favoarea descendentului minor.


Astfel, se considera ca o asemenea stare de nevoie exista pentru descendentul major daca, dupa împlinirea vârstei majoratului, se afla în continuarea studiilor, ceea ce îl impiedica sa se încadreze în munca, si nu realizeaza alte venituri.


Pensia de intretinere poate fi acordata pana la implinirea varstei de 26 de ani, daca este intrunita starea de nevoie si este desavarsita pregatirea profesionala.