avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 627 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Pensie alimentara pentru student la ID
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Pensie alimentara pentru student la ID

Buna. Parintii mei s-au despartit cand aveam eu 4ani, de atunci eu am primit pensie alimentara de la tatal meu pana la varsta de 18 ani. Deoarece nu am dorit sa il dau in judecta, am convenit cu el sa primesc suma de 200lei lunar. In prezent el s-a recasatorit si are un copil de 5ani, iar eu am varsta de 21 de ani si sunt studenta la id, dar mentionez ca nu mai stau cu mama mea si nici nu dispun de nici un venit. As dori sa stiu daca in conditiile mele, as avea vreun castig daca l-as da in judecata pe tata pentru un venit mai mare( venitul permitandu-i asta). (din cate am mai citit mi-ar reveni 1/6 din venitul lui tinand cont ca mai are un copil, dar nu stiu daca are vreo important faptul ca eu sunt la id). Multumesc
Cel mai recent răspuns: gi-jane2 , moderator 20:12, 7 Octombrie 2014
Art. 529 NCC

Cuantumul întreţinerii

(1) Întreţinerea este datorată potrivit cu nevoia celui care o cere şi cu mijloacele celui care urmează a o plăti.

(2) Când întreţinerea este datorată de părinte, ea se stabileşte până la o pătrime din venitul său lunar net pentru un copil, o treime pentru 2 copii şi o jumătate pentru 3 sau mai mulţi copii.

Daca studiati, puteti beneficia de aceasta pensie de întreținere pina la virsta de 26 de ani.
Are importanta ca sunteti studenta la ID. De putut, puteti cere si de la mama si de la tata intretinere, insa dvs fiind studenta la distanta , aveti posibilitatea- timp sa va angajati si sa va intretineti prin munca.