avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 962 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul familiei sau probleme ... Probleme de familie- tatal plecat, dar parinti ...
Discuție deschisă în Dreptul familiei sau probleme juridice de familie

Probleme de familie- tatal plecat, dar parinti nedivortati

Am tatal mutat de acasa de aproximativ 3 ani, timp in care nu a platit nimic pentru intretinerea mea sau a casei. Parintii sunt nedivortati, eu sunt studenta, fara venituri. Exista vreo lege care sa-l oblige atata timp cat sunt studenta sa ma ajute financiar?
Exista insa trebuie sa obtineti o hotarare in acest sens.
Formulati actiune de stabilire pensie in favoarea majorului aflat in continuarea studiilor, probati ca sunteti studenta cu adeverinta eliberata de institutia de invatamant superior ale carei cursuri le urmati si indicati locul de munca al tatalui ( angajatorul si sediul acestuia) in situatia in care este angajat cu forme legale.
Daca nu este angajat, pensia de intretinere se va stabili in functe de venitul minim pe economie.
Cuantumul pensiei de intretinere pe care il puteti obtine este prevazut de disp.art 529 din n.c.civ. pe care il aveti redat mai jos.
Exista o limita de varsta pana la care puteti pretinde si obtine pensie de intretinere- varsta de maxim 26 de ani .

Art. 499 n. c.civ.
Obligaţia de întreţinere
(1) Tatăl şi mama sunt obligaţi, în solidar, să dea întreţinere copilului lor minor, asigurându-i cele necesare traiului, precum şi educaţia, învăţătura şi pregătirea sa profesională.
(2) Dacă minorul are un venit propriu care nu este îndestulător, părinţii au obligaţia de a-i asigura condiţiile necesare pentru creşterea, educarea şi pregătirea sa profesională.
(3) Părinţii sunt obligaţi să îl întreţină pe copilul devenit major, dacă se află în continuarea studiilor, până la terminarea acestora, dar fără a depăşi vârsta de 26 de ani.