avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 735 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Asociatie Proprietari platitoare de TVA
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Asociatie Proprietari platitoare de TVA

Buna ziua,

Asociatia de proprietari are TVA...
Pana acum, toate facturile care erau emise catre asociatie aveau TVA (Enel,Rebu,Apa Nova...),automat noi facturam catre locatari cu tva intretinerea lunara,incidenta in privinta TVA-ului era zero.

Avem un nou contract cu o firma de prestari servicii...,societate fara TVA.
Eu catre locatari sunt obligata sa facturez cu tva.

chelt = venitul facturat, dar cum procedez cu diferenta de tva?
Trebuie platit catre stat? .....

va rog mult sa ma luminati...
Multumesc!
Ultima modificare: Duminică, 25 Mai 2014
ContSters322126, utilizator
Repartizati in liste ceea ce platiti, daca aveti factura cu TVA treceti cu TVA, daca aveti fara treceti fara.
Ok,dar Asociatia este platitoare de TVA...
Nu cumva trebuie sa emit factura cu TVA, deoarece serviciul achizitionat, prin natura sa, este operatiune taxabila?

Multumesc.
Ultima modificare: Luni, 26 Mai 2014
ContSters322126, utilizator
Asociatia de proprietari este platitoare de TVA????
Nu cred asa ceva, poate este vorba de alta asociatie.
Sa nu confundati ca achita TVA pentru servicii si pentru ce cumpara, cu platitorii de TVA!!
Asa sunteti si dumneavoastra platitoare de TVA, dar este alta treaba!
Noi suntem o asociatie de proprietari si avem inchiriat o parte din terasa pentru antena, emitem lunar factura dar fara TVA, dar platim utilitatile cu TVA, nu are legatura una cu alta.
Ultima modificare: Luni, 26 Mai 2014
ContSters241232, utilizator

Da, Asociatie de Proprietari este platitoare de TVA. Avem CIF.
Multumesc.
Nu confundati CIF-ul cu platitorii de TVA.
CIF-ul este "CNP"-ul firmelor, asociatiilor (asta ca sa intelegeti mai bine).
Si noi suntem asociatie de proprietari si avem CIF, dar nu suntem platitori de TVA, il achitam in facturile de utilitati si in produsele cumparate.
Nu confundati platitorii de TVA cu cei care platesc serviciile, sau diverse lucruri cumparate care au TVA!!

Care sunt avantajele şi dezavantajele unei societăţi plătitoare de TVA dar ale uneia neplătitoare? Cum ar fi mai bine să fie înfiinţată o firmă?
O societate comercială poate fi plătitoare sau neplătitoare de TVA, acest lucru însemnând în esenţă faptul că cea neplătitoare emite facturi pe care nu vom regăsi cota de TVA, în timp ce cealaltă emite facturi cu TVA.


Procedura obtinerii calitatii de platitor de TVA

Procedural, de la jumatatea anului 2011 statul roman a schimbat modalitatea obtinerii dreptului de platitor de TVA. Inainte era optional, in momentul deschiderii unei firme optiunea se exercita la Registrul Comertului, dar datorita unei clari si mari evaziuni de TVA, prin urmare fiscale, s-a ajuns la aceasta schimbare. In prezent o societate nou infiintata, oricat de gresit vi s-ar parea, isi incepe activitatea printr-un control fiscal, in cazul in care doreste sa fie platitoare de TVA.

Astfel ar fi bine sa evaluati timpul necesar obtinerii calitatii de platitor de TVA si demararea afacerii, stabilirea relatiilor comerciale, astfel incat nici dvs., nici partenerii dvs., sa nu fie afectati de aceasta birocratie.

In vederea obtinerii calitatii de platitor de TVA o societate intocmeste o documentatie aparte si se da spre analiza organelor fiscale abilitate - Administratiile financiare sectoriale/judetene/municipale.

Acestea in baza unui scoring, aproba sau nu statutul de platitor de TVA. Aceasta procedura poate sa dureze uneori peste 2 luni de zile in functie de volumul dosarelor de analizat din cadrul insititutiei respective.

Acum un administrator este obligat sa nu aiba fapte inscrise in cazierul fiscal daca doreste ca societatea pe care o conduce sa devina platitore de TVA. Daca nu sunt inscrise fapte in cazierul respectiv, are sanse ca societatea pe care o reprezinta sa fie platitoare de TVA. Dar nu asa usor, procedura dureaza uneori luni de zile. Da. De ce? Pentru ca urmeaza si un control din partea Administratiei financiare, apoi eliberarea certificatului de TVA.

O alta conditie de baza, in vederea aprobarii calitatii de platitor de TVA este demonstrarea desfasurarii propriu zise a activitaii la sediul social sau punctele de lucru inregistrate la registrul comertului.

Mare atentie cu acest certificat. Originalul. Fara el puteti avea mari probleme in viitor, in caz de furt, pierdere, deteriorare. Veti avea nevoie de prezentarea acestuia in diverse situatii precum: Obtinerea unui cod EORI (daca efectuati importuri), preschimbarea acestuia in cazul mutarii sediului sau solicitarea de a deveni neplatitor de TVA


Daca sunteti administrator, presedinte, contabil, casier la o asociatie de proprietari, sfatul meu este sa va lasati de meserie, daca sustineti ca trebuie sa puneti TVA la o factura care v-a fost emisa fara TVA si sa virati TVA-ul la stat.....mai bine nu incurcati lucrurile!

Alte discuții în legătură

Asociatie de proprietari-obligativitate facturare ContSters27400 ContSters27400 Buna ziua, Va rog sa-mi spuneti daca o Asociatie de proprietari este obligata sa emita factura fiscala pentru un spatiu inchiriat unei persoane juridice, sau ... (vezi toată discuția)
Factura de la asociatie timpuriu timpuriu doresc sa mi se elibereze factura fiscala pentru valoarea plati cotelor de intretinere mentionez ca presedintele si adiministratorul refuza eliberarea ... (vezi toată discuția)
Refacturare cheltuieli spatii comune toni1703 toni1703 Buna ziua. Locuiesc intr-un cartier rezidential. As avea si eu o intrebare referitoare la refacturarea si detaliile pe care ar trebuii sa le contina o ... (vezi toată discuția)