Buna ziua
Sunt din jud Mures, am lucrat la o firma 3 ani, in iunie 2012 am intrat in concediu de maternitate. Firma la care am lucrat a intrat in insolventa dupa cateva luni dupa ce eu am nascut si s-a inchis. Mi s-a terminat concediul de maternitate si am vrut sa-mi depun actele pentru somaj, doar ca actele mele nu mai exista. Am fost trimisa dintr-o parte in alta. Administratorul firmei spune ca nu mai are actele ca le-a predat firmei lichidatoare. De la firma lichidatoare mi s-a spus ca nu ma pot ajuata decat cu hotararea judecatoreasca , ca firma nu mai exista si sa iau legatura cu fosta contabila. Am luat legatura cu doamna dar mi-a spus ca nu mai au nici un act ce apartine firmei ca le-a predat administratorului.De unde ar trebui sa-mi fac rost de acte? Eu cum pot dovedi ca am lucrat daca nu am de unde sa-mi fac rost de adeverinta ce tine loc de carte de munca?
ITM-ul nu elibereaza adeverinta de somaj , ci numai adeverinta de vechime pentru perioade lucrate pana la 31.12.2010.
Incepand cu data de 01.01.2011 nu se mai inregistreaza la inspectoratele teritoriale de munca, contracte individuale de munca si nu se mai depun acte privind executarea, modificarea, suspendarea si executarea acestora. Acestea se transmit in format electronic, in registrul general de evidenta a salariatilor, conform HG nr.500/2011, modificata si completata.