Buna ziua,
V-as ruga, daca se poate sa ma ajutati cu un raspuns la problema de mai jos:
In urma unui accident de munca din 1987, mama mea s-a ales cu un handicap: lipsa mainii drepte (amputare). Pana acum cativa ani, firma la care a lucrat a suportat costurile minime pentru schimbarea protezei. Acum aceasta firma este in faliment, cred ca s-a si desfiintat. In momentul de fata mama este pensionata pe caz de boala. Carei institutii credeti ca trebuie sa ne adresam pentru acordarea unui sprijin financiar pentru schimbarea protezei? Peste tot unde am intrebat am primit raspunsul: "Este accident de munca ! Nu noi va putem ajuta!"
Va puteti adresa Casei de sanatate judetene, care poate suporta o parte din costurile protezei. Procurarea protezei se planifica de catre CAS in functie de fondurile disponibile si de contractele incheiate cu firme de profil, furnizoare de proteze/ orteze, etc.
Mama dvs. ar putea sa beneficieze de indemnizatie de handicap. Ar trebui sa va interesati si la Agentia judeteana pentru persoanele cu handicap. Mama dvs. poate solicita un sprijin financiar pentru procurarea protezei si la primarie. Va puteti adresa la MMFPSPV si INEMRCM pentru acordarea/ confectionarea protezei.
Legea nr. 346/ 2002 privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, cu modificările şi completările ulterioare, republicata in 2009 mentioneaza:
-art. 23 (1) În vederea corectării şi recuperării deficienţelor organice, funcţionale sau fizice cauzate de accidente de muncă şi boli profesionale, asiguraţii au dreptul la dispozitive medicale, care se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi*).
(2) Pentru cazurile de accident de muncă confirmate anterior datei de 1 ianuarie 2005 şi
care necesită dispozitive medicale în vederea corectării şi recuperării deficienţelor organice,
funcţionale sau fizice, costurile acestora se suportă din fondurile bugetului de stat prin bugetul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.
Normele metodologice de aplicare a legii, aprobate prin Ord comun MMFPS si MS nr. 450/ 825/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare mentioneaza:
-art.14 al.(5) Dispozitivele medicale in vederea corectarii si recuperarii deficientelor organice,
functionale sau fizice, vor fi asigurate de INEMRCM, prin personal propriu sau prin terti.
(6) Dispozitivele medicale prevazute la alin. (5) sunt cele stabilite in lista dispozitivelor medicale din Contractul-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.
-art.18 al.(3) În vederea decontării cheltuielilor pentru serviciile medicale, CNAS, prin casele de asigurări de sănătate, va depune facturile şi desfăşurătoarele aferente serviciilor realizate de către furnizorii de servicii medicale, stabilite la alin. (1) lit. b), la casa teritorială de pensii din judeţul respectiv.
Accident de munca
sebesului
Buna ziua,
sunt sofer pe tir si lucrez la o firma cu profil agricol in insula mare a Brailei de 25 de ani. nu demult am avut un accident de munca am cazut de ... (vezi toată discuția)