avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 561 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Refuz imbarcare - incredibil
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Refuz imbarcare - incredibil

Buna ziua,
un bun amic al meu s-a lovit de urmatorea situatie ce mi s-a parut aberanta si un abuz incredibil.
El si sotia lui, impreuna cu 2 copii (5 si 2 ani) se aflau pe un aeroport din Germania la imbarcare pentru o cursa Wizzair de intoarcere in Romania. Fiind o coada destul de mare si avand doi copii mici obositi si plangaciosi, unul cu mana in ghips si celalalt operat pe inima (se intorceau la control de specialitate), au solicitat personalului de la imbarcare trecerea prioritara, fiind refuzati sec si solicitandu-se intoarcerea in rand. In momentul in care au ajuns la ghiseu, sotia prietenului, nervoasa, i-a reprosat persoanei respective ca nu le-a permis trecerea prioritara, spunandu-i citez: "Ar trebui sa va fie rusine pentru atitudinea dvs." Respectivul angajat (al aeroportului sau WizzAir, nu se stie) i-a cerut sa repete, apoi i-a tras in afara randului si a chemat politia, informandu-i ca nu li se mai permite imbarcarea pentru zbor. Politia a venit, a constatat ca nu era nimic grav, a discutat cu respectivul angajat incercand sa-l convinga, acesta refuzand imbarcarea pe motiv ca doamna este periculoasa??, politistii foarte amabili, asistandu-i la cumpararea altor bilete de avion pentru a doua zi si la gasirea unui hotel pentru o noapte.
Amicul meu este pe buna dreptate furios de acest tratament, a scris companiei si aeroportului, compania a raspuns vag, neprecizand clar motivul refuzului de imbarcare si nimic despre rambursarea pretului biletelor si altor costuri, aeroportul ca va face niste investigatii. Amicul va face o reclamatie la ANPC si doreste sa-i dea in judecata. Intrebarile sunt:
- avea respectivul angajat dreptul sa procedeze la oprirea sotiei de la zbor?
- admitand ca putea sa opreaca sotia de la zbor, putea sa refuze acest lucru si sotului si celor doi copii mici, neimplicati defel in incident?
- ce baza legala ar putea avea pentru o actiune in justitie, ce ar putea solicita si unde ar trebui sa deschida o actiune (biletele au fost cumparate din Romania)?
Va multumesc
Ultima modificare: Joi, 29 Mai 2014
Selenus, utilizator
Cel mai recent răspuns: EasyMouse , utilizator 16:03, 3 Iunie 2014
Wizzair nu este companie romaneasca, deci reclamatia la ANPC cred ca este in cel mai bun caz lipsita de valoare. Plus ca nu stiu ce s-ar putea scrie in acea reclamatie.

Actiunea in justitie mi se pare foarte complicata si lipsita de mari sanse de reusita. Probabil actiunea ar trebui deschisa in Germania, pentru ca acolo s-a petrecut incidentul.

Cred ca o rezolvare pe cale amiabila este solutia. Daca nu se poate, atunci poate considera banii pierduti. Data viitoare sa se prezinte mai devreme la aeroport ca sa evite statul la coada.
Baza legală este Regulamentul CE 261/2004, iar pentru refuzul la îmbarcare sunt prevăzute compensații între 250 și 600 EUR, în funcție de distanța zborului.
Pe lângă compensații se poate cere rambursarea costului biletelor neutilizate și a cheltuielilor realizate pe perioada de așteptare (dacă există chitanțe, facturi).
ANPC, într-adevăr, nu poate face mare lucru întrucât compania are sediul în Ungaria.
Se poate face o sesizare aici, pentru a se încerca o soluționare pe cale amiabilă - [ link extern ] .
Pentru acționarea în instanță se poate utiliza Procedura europeană pentru cererile cu valoare redusă (o procedură specială pentru litigiile transfrontaliere, cum este în cazul acesta, cu o valoare de până la 2000 EUR). Procedura este scrisă, costurile sunt minime, nu este nevoie de avocat, iar timpul de soluționare este destul de scurt - câteva luni.
Cererea de inițiere a Procedurii se înaintează fie către instanța de la locul de plecare, fie către instanța de la locul unde ar fi trebuit să aterizeze avionul (există o hotărâre a CEJ care stabilește competența). Este de preferat instanța din România, chiar dacă judecătorii nu știu foarte multe despre Procedură și e posibil să existe nevoie să fie date niște explicații :D, pentru că nu sunt taxe de timbru pentru litigiile privind protecția consumatorilor.
Ultima modificare: Marți, 3 Iunie 2014
EasyMouse, utilizator

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Imi pot recupera banii pe biletele de avion? Oana-Mihaela Marin Oana-Mihaela Marin Buna ziua! In urma cu 2luni am achizitionat 2 bilete dus-intors pentru Bucuresti-Beauvais (Paris), bilete achizitionate prin Vola.ro, de la Wizzair. In ziua ... (vezi toată discuția)
Cum pot recupera banii pe un bilet de avion.mi-a fost refuzata ... berfin berfin Cum pot recupera banii pe un bilet de avion.mi-a fost refuzata îmbarcarea deși întrunesc toate condițiile pentru a putea călători ? (vezi toată discuția)
Refuz îmbarcare, despăgubiri el_dorado el_dorado In data de 6 septembrie trebuia sa zbor spre Roma cu WizzAir (cu intoarcere a doua zi inapoi in Bucuresti, cu RyanAir). Aveam locul 39F, si chiar inainte de ... (vezi toată discuția)