Am urmatoarea nelamurire:
- acum o luna am infiintat o firma de consultanta si management;
- cei care s-au ocupat de infiintarea firmei ne-au recomandat sa mergem pe varianta neplatitor de tva si impozit de 3%;
- ulterior citind si documentandu-ma, am inteles ca nu este bine si legal cu impozit de 3 %, ci varianta cu impozit de 16% din profit.
- astazi am primit de la un furnizor de printuri o factura cu TVA;
Cum trebuie sa procedez? Trebuie achitata cu tva sau sa ii cer sa imi storneze factura?
Platitor de impozit pe microintreprindere de 3% sau de impozit pe profit de 16% e o discutie iar treaba cu a fi inregistrat ca platitor de tva sau nu, e alta.
Acum, daca la infiintare ati optat sa nu fiti platitor de tva de la inceput ci doar automat cand veti depasi plafonul, clientilor dumneavostra le emiteti facturi fara tva. Dar furnizorii dumneavoastra cand va emit facturile le completeaza in functie de cum sunt ei inregistrati pentru tva.
Deci la furnizori platiti intreaga factura iar in contabilitatea dumneavoastra, pretul de achizitie al bunurilor/serviciilor le veti introduce cu tot cu tva.