va rog, spuneti-mi cum se intocmeste acest registru-jurnal de incasari si plati...eu nefiind platitoare de TVA , la facturile platite catre comercianti exista si TVA. cum trec in registrul-jurnal?valoarea fara TVA?si trec factura sau chitanta cu care am platit acea factura?Inca ceva : am voie sa trec la plati si impozitul pe care l-am platit anul trecut (decembrie 2008) pt anul 2008. Dupa ce am trecut toate incasarile/platile pt 2008, cum procedez ca sa incept pt anul 2009 ? Va multumesc anticipat. Sunt la inceput de drum si contabilitatea nu este specializarea mea .
Facturile platite chiar daca contin TVA, se trec la cheltuieli , valoarea fiind finala.
Cat despre impozit, acesta nu se include in cheltuielile anului urmator. Daca ar fi asa ar trebui sa includeti si venitul ramas dupa impozit si ar avea loc o dubla impozitare.
Dna. contabila cu care eu colaborez a trecut in registru valoarea facturilor fara TVA. Sa inteleg ca a gresit? Si trebuia trecuta valoare cu tot cu TVA?
Multumesc