mancipri a scris:
cum se poate obtine ajutorul social si ce acte sunt necesare ?
Acordarea ajutorului social, familiilor şi persoanelor singure, cetăţeni români, străini sau apatrizi, care au domiciliul sau reşedinţa pe teritoriul unei primarii, precum şi celor fără locuinţă aflate în situaţie de nevoie, care trăiesc în adăposturi improvizate se face in baza Legii nr.416/2001 privind venitul minim garantat, modificată si completată ulterior.
Familiile si persoanele singure ale căror venituri se situeaza sub nivelul lunar al venitului minim garantat stabilit prin hotărâre de guvern, au dreptul la un ajutor în cuantum de:
Persoana singură - 108 lei
Familia formată din 2 persoane - 196 lei
Familia formată din 3 persoane - 272 lei
Familia formată din 4 persoane - 339 lei
Familia formată din 5 persoane - 402 lei
Pentru fiecare altă persoană peste numărul de 5 persoane, ajutorul social se măreşte cu 27 lei (RON).
Ajutorul social se acordă pe bază de cerere şi acte doveditoare privind veniturile membrilor de familie.
Cererea de acordare a ajutorului social, declaraţia privind veniturile realizate de membrii familiei, precum şi celelalte acte doveditoare se depun şi se înregistrează la primarul localităţii în a cărei rază teritorială locuieşte titularul.
Cererea de acordare a ajutorului social se soluţionează în termen de 30 de zile de la data înregistrării.
În vederea soluţionării cererii de ajutor social, primarul dispune, în mod obligatoriu, efectuarea anchetei sociale, care constituie probă legală pentru instanţele judecătoreşti, în legătură cu deschiderea dreptului sau respingerea cererii.
Stabilirea dreptului de ajutor social, a cuantumului, precum şi plata acestuia se fac prin dispoziţia scrisă a primarului, pe baza documentaţiei prezentate de personalul din serviciul de asistenţă socială de la primărie. Dispoziţia primarului se comunică titularului ajutorului social în termen de 5 zile de la data emiterii.
Acte necesare pentru dosarul de ajutor socia, dupa caz l:
Þ Cerere pentru acordarea ajutorului social (formular obţinut de la primărie)
Þ Declaraţie privind veniturile realizate (formular obţinut de la primărie)
Þ Acte în copie privind componenţa şi veniturile familiei:
* Buletinele de identitate ale solicitantului şi ale membrilor familiei
* Certificatele de naştere ale copiilor sub 14 ani
* Certificatul de căsătorie
* Hotărâre definitivă privind adopţia, hotărârea de încredinţare sau de plasament familial a minorului
* Sentinţa de divorţ
* Certificatul de deces al unui membru al familiei solicitante
* Adeverinţe şcolare
* Certificat de încadrare într-o categorie de handicap sau invaliditate ori adeverinţă de la medicul specialist pentru persoanele cu afecţiuni cronice.
* Declaraţie pe proprie răspundere a soţilor despărţiţi în fapt;
* Adeverinţa eliberată de primăria de domiciliu în cazul în care domiciliul stabil al solicitantului sau a unui membru de familie este în altă localitate, din care să rezulte că nu beneficiază de ajutor social;
* Adeverinţă eliberată de primărie cu terenul deţinut
* Cupoane de pensie sau ISTPH
* Cupoane de alocaţie de stat pentru copii, alocaţie suplimentară pentru familiile cu copii sau alocaţie dublă:
* Cupon şomaj
* Adeverinţă salarizare;
* Adeverinţă AJOFM actualizată din 3 în 3 luni;
* Contract de închiriere sau alte acte doveditoarea faptului că locuinţa nu este proprietate personală a solicitantului