avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 887 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Contabilitate în general Inregistrare ajutor deces in d112
Discuție deschisă în Contabilitate în general

Inregistrare ajutor deces in d112

O salariata a decedat. I s-a dat mamei ajutorul de deces de 2298 lei .Intrebarea este cum il prind in declaratia 112 deoarece stiu ca acesta se scade din CAS angajator
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 15:22, 27 Iunie 2014
Ajutorul de deces se trece in anexa 1 pe coloana 2. Deductibila, iar anexa 1.1 la C3, caseta "Ajutoare de deces" :

- "Număr cazuri" - se completează cu numărul total de cazuri pentru care s-au acordat ajutoare de deces la nivel de unitate.
- "Sumă" - se completează cu suma totală a ajutoarelor de deces acordate la nivel de unitate, suportate din bugetul asigurărilor sociale de stat.



Legea 263/2010:

Art. 38. - (1) Sumele reprezentând ajutor de deces, care se plătesc de angajator asiguraţilor, potrivit prevederilor prezentei legi, în contul asigurărilor sociale, se reţin de acesta din contribuţiile de asigurări sociale datorate pentru luna respectivă.
(2) Sumele reprezentând ajutor de deces plătite de angajator asiguraţilor, potrivit prevederilor prezentei legi, care depăşesc suma contribuţiilor datorate de acesta în luna respectivă se recuperează din contul asigurărilor sociale de la casa teritorială de pensii în raza căreia se află sediul acestuia, respectiv de la casa de pensii sectorială.


HG 257/2011:

Art. 117. (1) in cazul in care sumele cu titlu de contributie de asigurari sociale datorate lunar bugetului de asigurari sociale de stat sunt mai mici decat sumele cu titlu de ajutor de deces, pe care, potrivit legii, angajatorii le achita direct asiguratilor, platitorii depun la casele teritoriale de pensii sau la casele de pensii sectoriale, dupa caz, cerere pentru recuperarea din bugetul asigurarilor sociale de stat a diferentei respective, impreuna cu documentatia justificativa.

(2) Casele teritoriale de pensii sau casele de pensii sectoriale, dupa caz, pe raza carora se afla sediul platitorului, verifica documentatia si dispun plata sumelor datorate din bugetul asigurarilor sociale de stat.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Angajatorul si decesul unui salariat Vilcu Gina Vilcu Gina Buna ziua.Am inteles ca in cazul decesului unui salariat,conform Legii 263/2010,angajatorul are obligatia sa achite rudelor decedatului care sunt in drept sa ... (vezi toată discuția)
Recuperare ajutor deces feriha feriha Cum se recupereaza ajutorul de deces platit de catre angajator unui salariat. Banii se recupereaza de la Casa de Pensii sau de la Finante.Care este procedura ... (vezi toată discuția)
Ajutor de deces si inmormantare lazartiti lazartiti Am avut un om de servici la asociatiea de proprieteri din subordine, acesta a decedat, am fost anuntati de familia lui la citeva zile de la deces, pe data ... (vezi toată discuția)