avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 434 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... recuperare ajutor deces
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

recuperare ajutor deces

Cum se recupereaza ajutorul de deces platit de catre angajator unui salariat. Banii se recupereaza de la Casa de Pensii sau de la Finante.Care este procedura ?
Cel mai recent răspuns: ana-cer , moderator 15:23, 10 Decembrie 2015
Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice :

Art. 38
(1) Sumele reprezentand ajutor de deces, care se platesc de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, in contul asigurarilor sociale, se retin de acesta din contributiile de asigurari sociale datorate pentru luna respectiva.

(2) Sumele reprezentand ajutor de deces platite de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, care depasesc suma contributiilor datorate de acesta in luna respectiva se recupereaza din contul asigurarilor sociale de la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla sediul acestuia, respectiv de la casa de pensii sectoriala.
Ultima modificare: Joi, 10 Decembrie 2015
Cornel Vasile, Consilier juridic
O completare:

HG nr.257/2011:

ART. 117
(1) În cazul în care sumele cu titlu de contribuţie de asigurãri sociale datorate lunar bugetului de asigurãri sociale de stat sunt mai mici decât sumele cu titlu de ajutor de deces, pe care, potrivit legii, angajatorii le achitã direct asiguraţilor, plãtitorii depun la casele teritoriale de pensii sau la casele de pensii sectoriale, dupã caz, cerere pentru recuperarea din bugetul asigurãrilor sociale de stat a diferenţei respective, împreunã cu documentaţia justificativã.
(2) Casele teritoriale de pensii sau casele de pensii sectoriale, dupã caz, pe raza cãrora se aflã sediul plãtitorului, verificã documentaţia şi dispun plata sumelor datorate din bugetul asigurãrilor sociale de stat.
ART. 118
Dupã efectuarea plãţii ajutorului de deces, plãtitorul are obligaţia de a înscrie pe versoul certificatului de deces original, în baza cãruia se solicitã ajutorul de deces, menţiunea "ACHITAT", data, semnãtura şi ştampila.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Inregistrare ajutor deces in d112 diana29 diana29 O salariata a decedat. I s-a dat mamei ajutorul de deces de 2298 lei .Intrebarea este cum il prind in declaratia 112 deoarece stiu ca acesta se scade din CAS ... (vezi toată discuția)
Angajatorul si decesul unui salariat Vilcu Gina Vilcu Gina Buna ziua.Am inteles ca in cazul decesului unui salariat,conform Legii 263/2010,angajatorul are obligatia sa achite rudelor decedatului care sunt in drept sa ... (vezi toată discuția)
Ajutor deces salariat robdin2007 robdin2007 In cazul decesului unui angajat firma/institutia este obligata sa plateasca un ajutor de deces, sau doar in cazul unor prevederi exprese in contractul de munca ... (vezi toată discuția)