Cum se recupereaza ajutorul de deces platit de catre angajator unui salariat. Banii se recupereaza de la Casa de Pensii sau de la Finante.Care este procedura ?
Legea 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice :
Art. 38
(1) Sumele reprezentand ajutor de deces, care se platesc de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, in contul asigurarilor sociale, se retin de acesta din contributiile de asigurari sociale datorate pentru luna respectiva.
(2) Sumele reprezentand ajutor de deces platite de angajator asiguratilor, potrivit prevederilor prezentei legi, care depasesc suma contributiilor datorate de acesta in luna respectiva se recupereaza din contul asigurarilor sociale de la casa teritoriala de pensii in raza careia se afla sediul acestuia, respectiv de la casa de pensii sectoriala.
ART. 117
(1) În cazul în care sumele cu titlu de contribuţie de asigurãri sociale datorate lunar bugetului de asigurãri sociale de stat sunt mai mici decât sumele cu titlu de ajutor de deces, pe care, potrivit legii, angajatorii le achitã direct asiguraţilor, plãtitorii depun la casele teritoriale de pensii sau la casele de pensii sectoriale, dupã caz, cerere pentru recuperarea din bugetul asigurãrilor sociale de stat a diferenţei respective, împreunã cu documentaţia justificativã.
(2) Casele teritoriale de pensii sau casele de pensii sectoriale, dupã caz, pe raza cãrora se aflã sediul plãtitorului, verificã documentaţia şi dispun plata sumelor datorate din bugetul asigurãrilor sociale de stat.
ART. 118
Dupã efectuarea plãţii ajutorului de deces, plãtitorul are obligaţia de a înscrie pe versoul certificatului de deces original, în baza cãruia se solicitã ajutorul de deces, menţiunea "ACHITAT", data, semnãtura şi ştampila.