avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 813 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Carte funciara de scara deteriorata!
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Carte funciara de scara deteriorata!

stau intr-un bloc cu 4 etaje, defunctul sef de scara a pierdut cartea funciara a scarii,care ar fi pasii , procedura prin care sa solicitam alta ,ce ar trebui sa facem in acest caz,din cate m-am documentat la asociatia de proprietari ar trebui sa mai existe un exemplar,dar presedintele refuza sa dea detalii,ne trimite la Politie,multumescX-(
Cel mai recent răspuns: moacamica , utilizator 17:38, 29 Iunie 2014
Cartea funciara nu are legatura cu politia
Cartea funciara se poate obtine in urma notarii dreptului de proprietate al fiecarui proprietar din imobil
Politia se ocupa de cartea de imobil
Politia detine al doilea exemplar al cartii de imobil
Acum nici politia nu va poate ajuta: cica nu au bani sa procure aceste carti de imobil, pentru ca despre aceasta discutam.
Solutie: mergeti la o scara vecina si va intocmiti o copie a cartii de imbil, apoi treceti toti proprietarii/locatarii, ma rog, completati toate rubricile.
Totusi ar fi utila si o discutie cu politistul dare se ocupa de cartierul dvs. se rezolva destul de usor.
Cartea funciara (extras de carte funciara) se obtine de la OCPI si contine date si informatii despre fiecare apartament sau spatii cu alta destinatie .
Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, de aceea nu o poate gasi cineva in alta parte decat la asociatia de proprietari. Daca s-a pierdut, se reface de catre administrator ori un membru al comitetului.
Reglementarile in acest domeniu sunt stabilite prin OUG 97/2005 republicata 2011 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani iar la art. 38 se prevede:
Art. 38
(1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de politie.
(2) Cartea de imobil se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre proprietarul imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de imobil este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei.
(4) Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au resedinta in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, care se pastreaza la responsabilul cartii de imobil.

Asa ca apelati la politie sa va puna la dispozitie un carnet, un formular in alb, necompletat si vi se da daca au in stoc. Daca nu au in stoc puteti sa va faceti singuri pe calculator, pe imprimanta ori la un centru de copiere, un asemenea carnet si-l completati apoi de mana cu datele peroanelor ce sunt acum in asociatie, alocand fiecarui apartament cate o pagina.
Multumesc pentru sfaturi!=D>
Totusi poate ne spuneti si noua ce ati pierdut ori ce carte este deterioarat? Mai sus am spus cte ceva de extrasul de carte funciara si de cartea de imobil. Dar mai este si cartea constructiei si multe alte carti.
Ce carte cautati?

Alte discuții în legătură

Gdpr si cartea de imobil Florin123123 Florin123123 Am avut conflicte cu sefa de scara si inca am, mi s-a spus de la asociatie ca trebuie sa ma trec in cartea de imobil care este la aceasta. Pot face ceva cu ... (vezi toată discuția)
Vanzare spatiu comun din bloc. florian575 florian575 Va rog sa- mi dati un sfat despre pasii pe care trebuie sa- i urmez pentru a cumpara uscatoria de deasupra apartamentului meu. Multumesc anticipat (vezi toată discuția)
Infiintare asociatie de proprietari TotVasi TotVasi Buna ziua.Am o intrebare pentru cunoscatori.Daca,apartamentele sunt ipotecate la banca,se poate constitui asociatie de proprietari?Apartamentele fiind ... (vezi toată discuția)