Cartea funciara (extras de carte funciara) se obtine de la OCPI si contine date si informatii despre fiecare apartament sau spatii cu alta destinatie .
Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, de aceea nu o poate gasi cineva in alta parte decat la asociatia de proprietari. Daca s-a pierdut, se reface de catre administrator ori un membru al comitetului.
Reglementarile in acest domeniu sunt stabilite prin OUG 97/2005 republicata 2011 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani iar la art. 38 se prevede:
Art. 38
(1) Organizarea activitatii de tinere a evidentei locatarilor prin cartea de imobil revine Ministerului Administratiei si Internelor, prin unitatile de politie.
(2) Cartea de imobil se intocmeste si se actualizeaza de catre persoana anume desemnata, cu acordul acesteia, de catre proprietarul imobilului sau de asociatia de proprietari; in cazul asociatiei de proprietari, responsabilul cartii de imobil este, de regula, administratorul sau un membru al comitetului executiv al asociatiei.
(4) Responsabilul cartii de imobil are obligatia sa inscrie, pe baza actului de identitate, persoanele care domiciliaza sau au resedinta in imobilul respectiv si sa o prezinte, la cerere, politistilor sau lucratorilor serviciilor publice comunitare de evidenta a persoanelor.
(5) Cartea de imobil se intocmeste intr-un singur exemplar, care se pastreaza la responsabilul cartii de imobil.
Asa ca apelati la politie sa va puna la dispozitie un carnet, un formular in alb, necompletat si vi se da daca au in stoc. Daca nu au in stoc puteti sa va faceti singuri pe calculator, pe imprimanta ori la un centru de copiere, un asemenea carnet si-l completati apoi de mana cu datele peroanelor ce sunt acum in asociatie, alocand fiecarui apartament cate o pagina.