Daca nu se afisaza este nula de drept ? da sau nu ?
Cheltuielile lunare sa spunem pentru ::: Detergent si maturi se afisaza sau se aduc la cunostiinta proprietarilor ???
HG nr 1588/2007 Art. 16
Comitetul executiv, format dintr-un numar impar de membri alesi de adunarea generala, reprezinta asociatia de proprietari in administrarea si exploatarea cladirii, cu exceptia atributiilor rezervate exclusiv proprietarilor cu privire la proprietatile individuale, apartamente sau spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta. Presedintele asociatiei de proprietari este si presedinte al comitetului executiv.
Art. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati, conform cu responsabilitatile ce le revin, si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si a platilor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, incheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice;
h) isi asuma obligatii, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabileste sistemul propriu de penalizari al asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotararii adunarii generale;
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale;
s) analizeaza problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri pentru rezolvarea acestora, conform hotararii adunarii generale;
s) ia toate masurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei in care se efectueaza reparatii la partile comune, urmand ca sumele aferente reparatiilor respective sa fie suportate de toti proprietarii, proportional cu cota indiviza.
(2) Sedintele comitetului executiv se desfasoara lunar si sunt legal intrunite daca jumatate plus unu din numarul membrilor sai sunt prezenti. Sedintele comitetului executiv pot fi convocate de presedintele asociatiei de proprietari sau de jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv si se afiseaza la avizier.
(4) Dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, comitetul executiv va urmari derularea acestuia in conditiile legii.
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestari de servicii, in limita bugetului aprobat de adunarea generala.
(6) Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul, incheie sau reziliaza contracte in ceea ce priveste activitatea de administrare si intretinere a cladirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, ingrijire, mecanica, instalatii etc. Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul executiv, reprezentat de presedinte, in conformitate cu prevederile legislatiei specifice in vigoare.
(7) Comitetul executiv decide asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor, potrivit art. 35 alin. (5) din Legea nr. 230/2007.
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
(9) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund, personal sau solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.
H.G. nr.1588 din 2007
Art. 17 alin. (1) Comitetul executiv al asociației de proprietari are următoarele atribuții:
a) DUCE LA ÎNDEPLINIRE HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE ȘI URMĂREȘTE RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE, A STATUTULUI ȘI A ACORDULUI DE ASOCIERE ALE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, INCLUSIV CU PRIVIRE LA CONSUMURILE AFERENTE PROPRIETATII COMUNE, IN CONFORMITATE CU ACTELE NORMATIVE IN VIGOARE;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna;
s) analizeaza problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri pentru rezolvarea acestora, conform hotararii adunarii generale;
(3) DECIZIILE COMITETULUI EXECUTIV SE CONSEMNEAZA IN REGISTRUL DE DECIZII AL COMITETULUI EXECUTIV SI SE AFISEAZA LA AVIZIER.
(4) Dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, COMITETUL EXECUTIV VA URMARI DERULAREA ACESTUIA IN CONDITIILE LEGII.
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestări de servicii, IN LIMITA BUGETULUI APROBAT DE ADUNAREA GENERALA.
(6) Comitetul executiv angajează sau demite personalul, incheie sau reziliază contracte in ceea ce priveste activitatea de administrare si intretinere a clădirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, etc. Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul executiv, reprezentat de presedinte, IN CONFORMITATE CU PREVEDERILE LEGISLATIEI SPECIFICE IN VIGOARE.
(9) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, RASPUND, PERSONAL SAU SOLIDAR, DUPA CAZ, IN FATA LEGII SI A PROPRIETARILOR, PENTRU DAUNELE SI PREJUDICIILE CAUZATE PROPRIETARILOR IN MOD DELIBERAT.
Nu stiu ce va inchipuiti dv. ca trebuie afisat pe toate geamurile asociatiei, dar cu siguranta salariile, nu. O data ce s-a votat aceasta suma, restul ar fi doar barfa. Felul cum in comitetul executiv se impart banii intre aceste functii platite nu este necesar de aflat si asta pentru ca dv., ca proprietar platiti cota-parte din anvelopa salariala.
Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.
Si ca sa va linistiti, va dau exemplul unei covrigarii de unde va cumparati un covrig sau zece. Ati pomenit ca undeva pe geamul covrigariei sa vedeti scris salariile angajatilor? Nu, desi in pretul covrigului le platiti si salariile lor. N-ati mai cumpara covrigii daca ati sti ca covrigarul sef are un salariu de 10 ori mai mare decât muncitorul care baga covrigii la copt ?
Art. 25 (4) Hotărârile Adunărilor Generale se consemnează în registrul de procese-verbale al Asociaţiei de Proprietari, se semnează de către toţi membrii Comitetului Executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor. NICIODATĂ NU S-A COMUNICAT VREO HOTĂRÂRE A AD. GEN. TUTUROR PROPRIETARILOR, NICI MĂCAR PRIN AFIȘARE LA AVIZIER !
Art. 26. - Dacă o hotărâre a Adunării Generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a Asociaţiei de Proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia.
Art. 27. - Adunarea Generală a Proprietarilor membri ai Asociaţiei de Proprietari are următoarele atribuţii:
b) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c) adoptă şi modifică bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) mandatează Comitetul Executiv reprezentat de preşedintele Asociaţiei de Proprietari pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a persoanei care ocupă funcţia de administrator imobile sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a clădirii.
~ final discuție ~