avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 808 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Comitetul Executiv al As. de proprietari - atributii ...
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Comitetul Executiv al As. de proprietari - atributii ?

Hotararea luata de Comitetul Executiv al unei Asociatii de Proprietari , trebuie adusa la cunostiinta tuturor proprietarilor ? Da sau nu ? Trebuie afisata la loc vizibil ? da sau nu ? Daca nu se afisaza este nula de drept ? da sau nu ? Ex: Daca comietul executiv Hotaraste el de cuvinta ca vrea sa zugraveasca si sa repare subsolul ? trebuie instiintati toti proprietari ? Trebuie afisata sau ne trezim ca asa a hotarat comitetul executiv.??? Cheltuielile lunare sa spunem pentru ::: Detergent si maturi se afisaza sau se aduc la cunostiinta proprietarilor ???
Cel mai recent răspuns: rmf , utilizator 20:54, 4 Iunie 2015
Nu toate hotararile comitetului executiv trebuiesc aduse la cunostiinta proprietarilor prin afisare la loc vizibil
Trebuie sa cunoasteti ca hotararile comitetului executiv pot implica strict fondul la dispozitia comitetului dispus de adunarea generala pentru lucrari curente/urgente
Exista dispozitie in vigoare care sa prevada obligatia afisarii la loc vizibil a hotararilor comitetului executiv,dar nu exista prevazuta sanctiunea anularii hotararilor care nu sunt afisate la loc vizibil
Este o diferenta semnificativa inclusiv din punct de vedere al costurilor necesare pentru zugravit si pentru reparatii la subsol imobil
Inlocuirea unui robinet din instalatia din subsolul tehnic este mai ieftina decat zugravirea unei scari de bloc,dupa cum zugravirea unei scari implica costuri mai mici decat inlocuirea instalatiei de apa sau de caldura din subsolul tehnic al imobilului
Daca nu se afisaza este nula de drept ? da sau nu ?

Nu este nula de drept o hotarare a comitetului executiv daca aceasta nu este afisata
Cheltuielile lunare sa spunem pentru ::: Detergent si maturi se afisaza sau se aduc la cunostiinta proprietarilor ???

Cheltuielile gospodaresti apar mentionate pe lista de intretinere la rubrica materiale de curatenie
Aveti o perceptie gresita despre comitetul executiv
Membrii comitetului sunt proprietari care au inteles sa se implice in bunul mers al asociatiei de proprietari si care periodic sau in situatii speciale se intrunesc,si dispun masuri in beneficiul asociatiei de proprietari si a membrilor sai
Membrii comitetului executiv,sunt tot cetateni care au obligatii familiale si profesionale sau/si personale,astfel incat pretentia de a afisa la loc vizibil toate hotararile ,nu este intemeiata
Orice proprietar poate ,in temeiul disp L nr 230/2007 art 10 sa solicite documentele asociatiei de proprietari ,inclusiv registrul de decizii al comitetului executiv

Parcurgeti competenta comitetului executiv
HG nr 1588/2007 Art. 16
Comitetul executiv, format dintr-un numar impar de membri alesi de adunarea generala, reprezinta asociatia de proprietari in administrarea si exploatarea cladirii, cu exceptia atributiilor rezervate exclusiv proprietarilor cu privire la proprietatile individuale, apartamente sau spatii cu alta destinatie decat aceea de locuinta. Presedintele asociatiei de proprietari este si presedinte al comitetului executiv.

Art. 17
(1) Comitetul executiv al asociatiei de proprietari are urmatoarele atributii:
a) duce la indeplinire hotararile adunarii generale si urmareste respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere ale asociatiei de proprietari;
b) emite, daca este cazul, decizii scrise privind regulile pentru ducerea la indeplinire a hotararilor adunarilor generale si pentru respectarea prevederilor legale, a statutului si a acordului de asociere, precum si alte decizii ce privesc activitatea asociatiei de proprietari;
c) intocmeste proiectul bugetului de venituri si cheltuieli si pregateste desfasurarea adunarilor generale;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietatii comune, in conformitate cu actele normative in vigoare;
e) intocmeste sau propune planuri de masuri si activitati, conform cu responsabilitatile ce le revin, si urmareste realizarea lor;
f) supravegheaza desfasurarea tuturor activitatilor din cadrul asociatiei de proprietari, in mod special situatia incasarilor si a platilor lunare;
g) pentru realizarea scopului si a activitatilor asociatiei de proprietari, angajeaza si demite personalul necesar, incheie si reziliaza contracte cu persoane fizice/juridice;
h) isi asuma obligatii, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, privind interesele legate de cladire;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
j) stabileste sistemul propriu de penalizari al asociatiei de proprietari pentru restantele afisate pe lista de plata ce privesc cheltuielile asociatiei de proprietari, conform prevederilor legale;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
m) asigura urmarirea comportarii in timp a constructiei, pe toata durata de existenta a acesteia;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
o) exercita alte atributii care i-au fost conferite prin hotararile adunarii generale;
p) aproba lunar lista cu cotele de contributie la plata cheltuielilor asociatiei de proprietari, conform hotararii adunarii generale;
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna; stabileste perioada pentru care proprietarii, respectiv chiriasii, pot solicita in scris scutirea de la plata cheltuielilor pe persoana si care trebuie sa fie de cel putin 15 zile pe luna, conform hotararii adunarii generale;
s) analizeaza problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri pentru rezolvarea acestora, conform hotararii adunarii generale;
s) ia toate masurile pentru aducerea la starea dinaintea producerii evenimentului a zonei in care se efectueaza reparatii la partile comune, urmand ca sumele aferente reparatiilor respective sa fie suportate de toti proprietarii, proportional cu cota indiviza.
(2) Sedintele comitetului executiv se desfasoara lunar si sunt legal intrunite daca jumatate plus unu din numarul membrilor sai sunt prezenti. Sedintele comitetului executiv pot fi convocate de presedintele asociatiei de proprietari sau de jumatate plus unu din numarul membrilor sai.
(3) Deciziile comitetului executiv se consemneaza in registrul de decizii al comitetului executiv si se afiseaza la avizier.
(4) Dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, comitetul executiv va urmari derularea acestuia in conditiile legii.
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestari de servicii, in limita bugetului aprobat de adunarea generala.
(6) Comitetul executiv angajeaza sau demite personalul, incheie sau reziliaza contracte in ceea ce priveste activitatea de administrare si intretinere a cladirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, precum si pentru alte activitati conforme cu scopul asociatiei de proprietari: administrare, contabilitate, casierie, ingrijire, mecanica, instalatii etc. Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul executiv, reprezentat de presedinte, in conformitate cu prevederile legislatiei specifice in vigoare.
(7) Comitetul executiv decide asupra acordarii unor drepturi banesti membrilor asociatiei de proprietari care desfasoara activitati lucrative folositoare acesteia, in limita bugetului de venituri si cheltuieli adoptat de adunarea generala a proprietarilor, potrivit art. 35 alin. (5) din Legea nr. 230/2007.
(8) Comitetul executiv preia toate obligatiile si raspunderile privind activitatea de management stabilite la art. 22 din prezentele norme metodologice pe perioada cat asociatia nu are angajat un administrator sau a fost reziliat contractul de administrare, indiferent de cauze.
(9) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, raspund, personal sau solidar, dupa caz, in fata legii si a proprietarilor, pentru daunele si prejudiciile cauzate proprietarilor in mod deliberat.
Comitetul executiv ia decizii, nu hotarari. (hotarari ia Adunarea Generala).
Sigur ca ele trebuie afisate ca sa stie toti proprietarii despre ele, dar e prea generala exprimarea.
Daca se decide zugravirea holurilor si sunt bani in fondul de reparatii, comitetul poate angaja o asemenea lucrare fara sa faca AG si sa intrebe proprietarii daca doresc sau nu. In fond este o lucrare de intretinere a proprietatii comune care este una din obligatiile fiecarui proprietar, asa ca nu se supune neaparat la vot. La fel si reparatia subsolului, cu atat mai mult cu cat instalatiile ar prezenta pericol de avarie.
Deobicei lucrarile de intretinere si modernizare a proprietatii comune se inscriu in planul de lucrari pentru anul urmator si se prezinta in AG anuala, asta si pentru a-i instiinta pe proprietari ca vor contribui cu bani la fondul de reparatii.

Cheltuielile lunare pot fi afisate in subsolul listei de intretinere sau pe o foaie separata.

Dar deciziile luate nu devin nule de drept daca nu sunt afisate.
AM CITIT CE A SCRIS USERUL YNOCENNTA, CARE SPUNE CA NU E GRAV DACĂ SE MAI ÎNCALCĂ PE ICI, PE COLO, LEGISLAȚIA (AU FĂCUT-O ȘI ALȚII). Nu am nimic cu persoana sa, dar, ca la orice discuție pe un Forum de ... discuții, avem chiar obligația de a dezbate - chiar și în contradictoriu - orice subiect care pare că induce în eroare unii forumiști interesați de subiect și de ... celeritatea rezolvării lui.
Pun întrebarea legitimă: dar dacă acel Comitet Executiv încalcă mai multe paragrafe din legile din domeniul Asociațiilor de Proprietari, ce e de făcut ?
Nu toți discutăm problemele apărute, bazate doar pe legislația în vigoare ? Dacă nouă, cetățenilor obișnuiți, ni se aplică la sânge orice text de lege, de ce să nu respecte și cei din Asociații legile cuvânt cu cuvânt - nu sunt ei aleși acolo și li se dă un salariu tot prin respectarea legilor ?
Ei, și-acum să trecem la explicații, care au legătură și cu topicul deschis de userul @telecomanda@...
Ce putem face dacă următoarele articole și paragrafe de legi le-am dovedit că sunt încălcate, mai ales dacă ne afectează drastic bugetul ?
H.G. nr.1588 din 2007
Art. 17 alin. (1) Comitetul executiv al asociației de proprietari are următoarele atribuții:
a) DUCE LA ÎNDEPLINIRE HOTĂRÂRILE ADUNĂRII GENERALE ȘI URMĂREȘTE RESPECTAREA PREVEDERILOR LEGALE, A STATUTULUI ȘI A ACORDULUI DE ASOCIERE ALE ASOCIAȚIEI DE PROPRIETARI;
d) reglementeaza folosirea, intretinerea, repararea, inlocuirea si modificarea partilor proprietatii comune, INCLUSIV CU PRIVIRE LA CONSUMURILE AFERENTE PROPRIETATII COMUNE, IN CONFORMITATE CU ACTELE NORMATIVE IN VIGOARE;
i) initiaza sau apara in procese, in numele asociatiei de proprietari sau in numele proprietarilor membri ai asociatiei de proprietari, interesele legate de cladire;
k) avizeaza documentele asociatiei de proprietari;
l) asigura completarea la zi a cartii tehnice a constructiei;
n) gestioneaza situatiile exceptionale si de criza;
r) stabileste cotele de participare pe persoana la cheltuielile aferente persoanelor cu domiciliul in cladire si pentru persoanele care locuiesc temporar, minimum 15 zile pe luna;
s) analizeaza problemele ridicate de membrii asociatiei de proprietari si ia masuri pentru rezolvarea acestora, conform hotararii adunarii generale;
(3) DECIZIILE COMITETULUI EXECUTIV SE CONSEMNEAZA IN REGISTRUL DE DECIZII AL COMITETULUI EXECUTIV SI SE AFISEAZA LA AVIZIER.
(4) Dupa aprobarea bugetului de venituri si cheltuieli, COMITETUL EXECUTIV VA URMARI DERULAREA ACESTUIA IN CONDITIILE LEGII.
(5) Comitetul executiv poate angaja personal specializat pentru indeplinirea atributiilor ce ii revin si adopta decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizatiilor, remuneratiilor si al eventualelor premieri care se acorda personalului incadrat cu contract individual de munca sau in baza unei conventii civile de prestări de servicii, IN LIMITA BUGETULUI APROBAT DE ADUNAREA GENERALA.
(6) Comitetul executiv angajează sau demite personalul, incheie sau reziliază contracte in ceea ce priveste activitatea de administrare si intretinere a clădirii, a partilor comune de constructii/a instalatiilor, etc. Angajarea personalului necesar asociatiei de proprietari se face de catre comitetul executiv, reprezentat de presedinte, IN CONFORMITATE CU PREVEDERILE LEGISLATIEI SPECIFICE IN VIGOARE.
(9) Pentru neindeplinirea atributiilor ce le revin, membrii comitetului executiv, inclusiv presedintele asociatiei de proprietari, RASPUND, PERSONAL SAU SOLIDAR, DUPA CAZ, IN FATA LEGII SI A PROPRIETARILOR, PENTRU DAUNELE SI PREJUDICIILE CAUZATE PROPRIETARILOR IN MOD DELIBERAT.

Mai ales frazele scrise cu litere mari sunt edificatoare, nu numai aplicate la speța mea, pe care o știe mai toată lumea de pe-aici, ci și la ceea ce scrie cel care a deschis topicul.
Aliniatul 3 spune clar și fără echivoc: Deciziile Comitetului Executiv se consemnează în Registrul de Decizii al Comitetului Executiv și se afișează la Avizier.
Dacă ați fi în fața unei Instanțe (rog pe cei care au scris că acest lucru e interpretabil, să răspundă), ce veți spune, că e invers față de ce se stipulează pe-acolo ?
Unde scrie că nu este obligatoriu acest lucru, interpretând cuvânt cu cuvânt aliniatul din lege ?
Concluzia - ar cam fi obligatoriu să se afișeze, altfel s-ar zice că au ceva de ascuns conducătorii unei Asociații de orice fel. De exemplu, la noi nu s-au afișat niciodată salariile angajaților, și acum am avut șocuri când am aflat !
AVEȚI ALTE SOLUȚII SĂ-I "AMENDĂM" PE CEI VINOVAȚI, SĂ NE RESPECTE CUMVA ?
Ultima modificare: Miercuri, 3 Iunie 2015
rmf, utilizator
Nu stiu ce va inchipuiti dv. ca trebuie afisat pe toate geamurile asociatiei, dar cu siguranta salariile, nu. Si asta pentru ca, de principiu, in AG proprietarii voteaza un proiect de buget de venituri si cheltuieli in care este cuprinsa si suma totala propusa pentru salarizarea celor care se ocupa de asociatie, suma care inglobeaza salariile administratorului, ale ingrijitorilor, ale altor persoane angajate cu CIM, indemnizatiile membrilor comitetul executiv sau ale comisiei de cenzori, premierile, contractele civile etc.
O data ce s-a votat aceasta suma, restul ar fi doar barfa.

Felul cum in comitetul executiv se impart banii intre aceste functii platite nu este necesar de aflat si asta pentru ca dv., ca proprietar platiti cota-parte din anvelopa salariala.
Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.

Si ca sa va linistiti, va dau exemplul unei covrigarii de unde va cumparati un covrig sau zece. Ati pomenit ca undeva pe geamul covrigariei sa vedeti scris salariile angajatilor? Nu, desi in pretul covrigului le platiti si salariile lor. N-ati mai cumpara covrigii daca ati sti ca covrigarul sef are un salariu de 10 ori mai mare decat muncitorul care baga covrigii la copt?

Faceti o confuzie intre organizarea activitatii in cadrul asociatiei - in care intra si impartirea anvelopei salariale intre cei care sunt platiti - si deciziile care au efect direct asupra proprietarilor.
Si ca sa nu lungiti discutia, anvelopa salariala votata in AG ii afecteaza direct pe proprietari, nu modul cum este ea impartita.
Ultima modificare: Miercuri, 3 Iunie 2015
elga50, moderator
Chiar mă bucur că acest Forum devine mai dinamic, și se observă că fără discuții pe teme juridice, nu s-ar mai numi # avocatnet # ! Și nu s-a șters nicio postare (sper să se lase loc pentru discuții, chiar și în contradictoriu) !
Acum să revin la tema discuției... E evident că în orice țară totul se judecă după niște legi ? No Comment din acest punct de vedere.
Dacă într-un paragraf de lege scrie clar că se afișează la Avizier orice decizie (acolo nu spune că e vorba doar de anumite decizii), deci, implicit, și aceea cu salariile, mai ales dacă s-a angajat cineva (în cazul nostru, un avocat, plătit cu 1.000 lei - pentru a ajuta președinta la întocmirea de contracte, documente - w.t.f. ?!) după convocarea Adunării Generale !
E o decizie care privește Bugetul proprietarilor - a nu se uita că toți cei care conduc o A.P. sunt angajații proprietarilor, care-i și plătesc să le gestioneze corect și la vedere orice cheltuială, mai ales cu salariile ! Apropo, la Adunarea Generală de pe 30.05.2015 am aflat, cu stupoare, că instalatorul are salariul de 1.300 lei, iar la întrebarea ce salariu are președinta, nu știa nici ea, nici contabila să ne spună (vă jur că așa s-a întâmplat, de am rămas mască toți, când se întreba una pe alta ce salariu are fiecare) !
Știu că legea spune că Bugetul de Venituri și Cheltuieli se votează în Adunarea Generală, de către membrii prezenți, 1/2 + 1, la Reconvocată. Dar ce ne facem dacă nici la următoarea AD. GEN. nu se votează angajarea acestui avocat, iar ca și consecință, la AD. GEN. de pe 30.05.2015, am votat toți, din ambiție (cu toate că membrii Comitetului Executiv votaseră cu 5 voturi pro-demitere, 1 împotrivă, și o abținere, dar acesta a fost până azi angajat și plătit), încheierea angajării aceluia, care mai lua bani și pe reprezentarea în procese (aici, nu prea e de comentat, doar că era un mic conflict de interese, pentru că era în slujba Președintei, nu a proprietarilor, și a trimis în judecată, fără temei, câteva familii) ?
Și acum citez pe @elga50@:
Nu stiu ce va inchipuiti dv. ca trebuie afisat pe toate geamurile asociatiei, dar cu siguranta salariile, nu. O data ce s-a votat aceasta suma, restul ar fi doar barfa. Felul cum in comitetul executiv se impart banii intre aceste functii platite nu este necesar de aflat si asta pentru ca dv., ca proprietar platiti cota-parte din anvelopa salariala.
Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.
Si ca sa va linistiti, va dau exemplul unei covrigarii de unde va cumparati un covrig sau zece. Ati pomenit ca undeva pe geamul covrigariei sa vedeti scris salariile angajatilor? Nu, desi in pretul covrigului le platiti si salariile lor. N-ati mai cumpara covrigii daca ati sti ca covrigarul sef are un salariu de 10 ori mai mare decât muncitorul care baga covrigii la copt ?

Nu încurcați activitatea unei covrigării cu una a unei Asociații de Proprietari mamut, cu 460 de proprietari, în 9 blocuri de 4 etaje și 28 de scări !
Acei angajați ai Asociației răspund în fața proprietarilor, care sunt ca niște angajatori, și care le asigură un salariu. Nu poți să-i minți sau să nu le comunici pe nicio cale cuantumul Bugetului de Venituri și Cheltuieli, pentru că orice sumă trebuie aprobată sau justificată, mai ales dacă o persoană a fost deja demisă prin votul majorității membrilor Comitetului Executiv (în 27 Iulie 2014), dar aceea e plătită în continuare, până-n 31 Mai 2015, nesocotind hotărârea acelor membri ai C.E. ! Ați spus ”Salariile si indemnizatiile nu sunt secrete, dar vi se pot comunica verbal, daca va intereseaza asa de mult.” Am repetat de zeci de ori că la noi e o dictatură, Președinta A.P.71 ne-dându-ne voie nici să consultăm ORICE DOCUMENT al A.P., conform art.10 al Legii 230/2007, ce să mai zicem de respectarea Hotărârilor Adunărilor Generale sau afișarea acestora la Avizier ! Spuneți să ni se comunice verbal de către președintă ? Da, avem parte doar de țipete, istericale, uneori chiar violențe fizice și verbale mai ales asupra pensionarilor !
Ce treabă avem noi cu exemplul dat cu acea covrigărie (sau orice altă firmă), nici nu mă interesează salariul acelora, doar n-am pe nimeni care lucrează acolo ... pe mine, ca proprietar, mă interesează ce se hotărăște de către Ad. Gen. sau de către Com. Ex., mai ales dacă sunt ”buzunărit”, fapt repetat de multe ori !
De-aceea e trecută ca o obligație, să se afișeze la Avizier și hotărârile Comitetului Executiv, dar mai ales hotărârile Adunării Generale, lucru care nu s-a făcut deloc, cei 460 de proprietari neștiind nicio activitate din cadrul A.P.,
ceea ce încalcă nu numai Art. 17 alin. (3) din H.G. nr.1588/2007 (DECIZIILE COMITETULUI EXECUTIV SE CONSEMNEAZĂ ÎN REGISTRUL DE DECIZII AL COMITETULUI EXECUTIV ȘI SE AFIȘEAZĂ LA AVIZIER) și art. 17 alin.(5) - COMITETUL EXECUTIV POATE ANGAJA PERSONAL SPECIALIZAT PENTRU ÎNDEPLINIREA ATRIBUTIILOR CE ÎI REVIN și adoptă decizii asupra cuantumului salariilor, indemnizațiilor, remunerațiilor si al eventualelor premieri care se acordă personalului încadrat cu contract individual de muncă sau în baza unei convenții civile de prestări de servicii, ÎN LIMITA BUGETULUI APROBAT DE ADUNAREA GENERALĂ -, alin.(9) - Pentru neîndeplinirea atribuțiilor ce le revin, membrii Comitetului Executiv, inclusiv președintele Asociației de Proprietari, răspund, personal sau solidar, după caz, în fața legii și a Proprietarilor, pentru daunele și prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat), ci și art.12 al H.G. nr.1588/2007 alin. c) și d) - [ link extern ]
Dar cele mai importante articole de lege, sunt:
Art. 25 (4) Hotărârile Adunărilor Generale se consemnează în registrul de procese-verbale al Asociaţiei de Proprietari, se semnează de către toţi membrii Comitetului Executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor. NICIODATĂ NU S-A COMUNICAT VREO HOTĂRÂRE A AD. GEN. TUTUROR PROPRIETARILOR, NICI MĂCAR PRIN AFIȘARE LA AVIZIER !
Art. 26. - Dacă o hotărâre a Adunării Generale este contrară legii, statutului sau acordului de asociere a Asociaţiei de Proprietari ori este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia.
Art. 27. - Adunarea Generală a Proprietarilor membri ai Asociaţiei de Proprietari are următoarele atribuţii:
b) adoptă, modifică sau revocă hotărâri;
c) adoptă şi modifică bugetele de venituri şi cheltuieli;
d) mandatează Comitetul Executiv reprezentat de preşedintele Asociaţiei de Proprietari pentru angajarea şi eliberarea din funcţie a persoanei care ocupă funcţia de administrator imobile sau a altor angajaţi ori prestatori, în scopul administrării şi bunei funcţionări a clădirii.

Toate acestea se referă la cazurile expuse mai sus, cel cu angajarea fără aprobarea proprietarilor (mă refer la salariu) a unui instalator cu 1.300 lei și a unui avocat cu 1.000 lei (încă nu am informații dacă e brut sau net, dar nu contează, odată ce nu s-a băgat în Bugetul de Venituri și Cheltuieli al anului trecut, mai ales că avocatul era angajat doar ... să-i scrie președintei documentele ce au legătură cu Asociația ?!), poate și a altora, de care chiar nu știm nimic.
REPET: proprietarii se pot considera ca niște angajatori (patroni), odată ce au dreptul de a consulta ORICE DOCUMENT al Asociațiilor, deci, e evident că angajații lor, inclusiv președintele, trebuie să se conformeze întocmai lor și să informeze orice modificare apărută în Bugetul A.P. !

P.S. Rog mai ales pe @ELGA50@ să răspundă, referitor strict la paragrafele de legi expuse de mine mai sus, și să comentăm împreună dacă nu e puțin cam obligatoriu să răspundă, cel puțin Președintele, dar și Comitetul Executiv, de ascunderea unor informații care afectează bugetul fiecărui proprietar, aceștia fiind puțin cam obligați să afișeze orice are legătură cu banii luați de la proprietari, dar mai ales să le ceară acordul în Adunările Generale, urmate de hotărâri clare ... dar care în multe cazuri se dovedesc a fi luate în glumă, ulterior urmând procese care necesită cheltuieli inutile, cu Expertize Contabile scumpe, de evitat !
Orice ar fi, deviza celor angajați la Asociațiile de Proprietari ar trebui să fie: mai mult respect pentru bugetul proprietarilor, dar și pentru aplicarea legilor pentru a nu fi contestate deciziile acestora, care sunt ca și angajatorii lor, și trebuie să dea dare de seamă pentru fiecare bănuț cheltuit. Cetățenii României sunt prea săraci să-și permită luxul de a cheltui bani pe o armată de angajați (și cu Contract de Muncă), care - ce fac ? - ne iau banii pe apa rece (+ pierderile aferente), pe curentul electric de pe scară, pe reparații (care sunt tot mai rare, pentru că deja s-au făcut repetat), și pe salariile angajaților - Președinte, Administrator, Cenzor, Avocat plătit cu 1.000 lei/lună, apoi cu 800 lei/lună, nemeritat (nu știm ce funcție deținea în cadrul A.P.), un instalator cu 1.300 lei/lună (?!) care, neavând activitate zilnică, taie frunzele din boscheții tuturor blocurilor (Halal salariu pentru a ... tăia frunză la câini !), femei de serviciu (vreo 7, cu 4-500 lei/lună), un fost instalator care s-a privatizat și ia lucrări de reparații diverse, fără licitație și fără garanție, etc.
Dacă nu pot să respecte minima legislație din domeniu, să-și dea demisia, și punem pe alții mai capabili, dar mulți trag cu dinții de scaun (sper că persoanele care participă la aceste discuții se exclud că ar face aceste lucruri, chiar refuz să cred asta) încălcând en-gros legile !

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Afisarea hotaririi adunarii generale ContSters241026 ContSters241026 Niciodata Comitetul Executiv sau Adunarea Generala a As.De Proprietari a blocului in care locuiesc NU AU AFISAT la loc vizibil HOTARARILE LUATE DE ... (vezi toată discuția)
Nesocotirea unei decizii a comitetului executiv al asociaţiei de către preşedinte asd1 asd1 Ce putem face dacă un preşedinte de Asociaţie de Proprietari nesocoteşte o Decizie a Comitetului Executiv (format din 6 membri plus preşedintele) în care ... (vezi toată discuția)
Listele de plată sunt ilegal calculate dacă nu au la bază hotărâri ale adunărilor generale anuale, convocate conform legii nr. 196/2018, art. 47, 48 și 53 ! flory_mr flory_mr Am găsit pe Internet un articol extrem de explicit care arată obligațiile unui administrator de Condominiu, în care aproape la fiecare articol se arată ... (vezi toată discuția)