In 2008 am deschis un PFA pentru activitatea de taximetrie si am achizitionat o masina noua pe PFA.
Pentru ca nu am primit autirizatie de la primarie nu am putut sa functionez decit 6 luni, deci masina practic este neamortizata. Vreau sa inchid PFA-ul dar cum sa trec masina pe persoana fizica?Trebuie sa emit factura si sa platesc 16 % impozit?
Dupa ce am cheltuit bani pe masina pe care nu i-am putut recupera mai dau si impozit pe cea ce am platit? Practic nu am nici un venit din transcrierea masinii.
In completare la raspunsul primit va redau si din codul fiscal, normele de aplicare la art. 48:
ART. 48
36. .....
În cazul încetării definitive a activităţii, din punct de vedere fiscal, sumele obţinute din valorificarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii, înscrise în Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar şi altele asemenea, precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri se includ în venitul brut.
Urmarind ce s-a intamplat cu masina si ignorand celelate operatiuni avem:
Cumpararea masinii, chiar daca este inregistrata in R.J.I.P., nu este cheltuiala deductibila decat dupa ce este data in folosinta iar atunci se amortizeaza intr-o perioada de 4-6 ani, conform duratei de utilizare stabilita legal.
Concluzia este: chiar daca masina este inregistrata pe P.F.A., in urma desfiintarii acesteia, nu trebuie platit impozit atunci cand se face transferul.
Webinar: Fiscalitate și digitalizare în 2025. Ce știm și ce urmează?
ACCA, cea mai mare asociație internațională în domeniul financiar-contabil, vă invită să participați la un eveniment gratuit destinat profesioniștilor care doresc să afle cele mai recente noutăți legate de sistemul fiscal din România.
În cadrul webinarului, care va avea loc pe 26 februarie la ora 10:00, Delia Cataramă, Tax Partner Viboal FindEx, va aborda principalele modificări fiscale aplicabile în 2025 companiilor, cu focus pe impactul asupra profitabilității și cash-flow-ului acestora.