De la 1.01.2014 am devenit asociat unic in societate cu domeniu principal de activitate constructii. S-au emis lunar facturi catre beneficiar dar plata acestora s-a facut intr-un cont care nu apartine firmei sau administratorului ci unui angajat. Acesta nu este imputernicit pentru incasare iar atat contul cat si beneficiarul sunt in afara tarii. Desi s-a insistat asupra situatiei nu s-a procedat corect in nici una din lunile de activitate. Cum poate fi catalogata aceasta situatie si ce solutii legale exista pentru remedierea ei?
Acea persoana care a incasat banii, fara a avea vreun titlu pt incasare, trebuie sa ii returneze societatii.
Daca nu doreste de buna voie, aveti Cod civil:
Art. 1.341. - (1) Cel care plăteşte fără a datora are dreptul la restituire.
(2) Nu este supus restituirii ceea ce s-a plătit cu titlu de liberalitate sau gestiune de afaceri.
(3) Se prezumă, până la proba contrară, că plata s-a făcut cu intenţia de a stinge o datorie proprie.
...
Art. 1.344. - Restituirea plăţii nedatorate se face potrivit dispoziţiilor art. 1.635-1.649.