avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 180 soluții astăzi

Conferință avocatnet.ro: Avalanșă de modificări în Codul muncii - analize și detalieri. Tot ce trebuie să știe angajatorii pentru conformare la noua legislație. Rezervă loc și participă → 

Forum Discuţii juridice Securitate şi Sănătate în ... Cheltuieli cu SSM-ul
Discuție deschisă în Securitate şi Sănătate în Muncă (fost Protecţia Muncii)

Cheltuieli cu SSM-ul

 Conf art 21 Codul fiscal:
  "(2) Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri şi: [...]
  b) cheltuielile efectuate, potrivit legii, pentru protecţia muncii şi cheltuielile efectuate pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale;
  Norme metodologice:
  25. Intra sub incidenta acestei prevederi cheltuielile efectuate în acest scop, în condiţiile în care specificul activităţii desfăşurate se încadrează în domeniile pentru care se impune respectarea normelor de protecţie a muncii, stabilite conform legislaţiei în materie."
"ART. 1 Lg 319/2006
(1) Prezenta lege are ca scop instituirea de măsuri privind promovarea îmbunătăţirii securităţii şi sănătăţii în munca a lucrătorilor."

In speta societatea a incheiat un contr de prest servicii cu un SE-SSM, care i-a intocmit Eval risc, Plan de prev si protect, etc, avand la baza utilajele achizitionate si organigrama unitatii.
La data controlului insp ANAF, societatea nu avea angajati,fiind in perioada de recrutare a personalului.
Insp ANAF au considerat ca acele chelt cu SSM-ul nu sunt deductibile intrucat societatea nu are angajati.

Ce parere aveti? Dpdv al SSM. Se poate intocmi eval risc, etc, fara a avea angajati? cum s-ar justifica un astfel de contract?
Ultima modificare: Miercuri, 9 Iulie 2014
Florin Cioca, Consilier juridic
Cel mai recent răspuns: Florin Cioca , Consilier juridic 17:36, 10 Iulie 2014
Decizia inspectorului ANAF poate fi contestata invocandu-se Legea ssm nr. 319/ 2006,
-art.12 (1) Angajatorul are următoarele obligaţii:
a) să realizeze şi să fie în posesia unei evaluări a riscurilor pentru securitatea şi sănătatea în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice;
-art.13 În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:
h) să asigure informarea fiecărei persoane, anterior angajării în muncă, asupra riscurilor la care aceasta este expusă la locul de muncă, precum şi asupra măsurilor de prevenire şi de protecţie necesare.
Respectiv Normele metodologice de aplicare a legii ssm, aprobate prin HG nr. 1425/ 2006 cu modificarile si completarile ulterioare,
-art.88 (1) In cadrul instruirii introductiv-generale se vor expune, in principal, urmatoarele probleme:
a) legislatia de securitate si sanatate in munca;
b) consecintele posibile ale necunoasterii si nerespectarii legislatiei de securitate si sanatate in munca;
c) riscurile de accidentare si imbolnavire profesionala specifice unitatii;
d) masuri la nivelul intreprinderii si/ sau unitatii privind acordarea primului ajutor, stingerea incendiilor si evacuarea lucratorilor.
Daca nu se face evaluarea riscurilor anterior angajarii lucratorilor, ce se prezinta la instruirea introductiv generala ?
In completarea celor spuse de gigipopa:
Legea 319/2006 prevede: Art. 13. - În vederea asigurării condiţiilor de securitate şi sănătate în muncă şi pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, angajatorii au următoarele obligaţii:c) să obţină autorizaţia de funcţionare din punctul de vedere al securităţii şi sănătăţii în muncă, înainte de începerea oricărei activităţi, conform prevederilor legale. Or, obtinerea autorizatiei (in baza cererii depuse la ITM sau in baza cert. constatator ) face in baza declaratiei pe proprie raspundere ca sunt ideplinite toate cerintele legale SSM, inclusiv existenta evaluarii riscurilor de accidentare si imbolnaviri profesionale.
Dar, poate ca "un jurist gandeste altfel" :)
@gigipopa
Acesta e unul din temeiurile pe care le-am mentionat in actiunea depusa la instanta. ANAF-ul a respins contestatia.
@dragupfa
Inspectorii ANAF sunt economisti.
Florin Cioca, dupa cum ati vazut, am pus ghilimele, era un citat din dumneavoastra dintr-o discutie anterioara (ma asteptam sa contraziceti argumentele mele si ale lui giogipopa :) )
@dragupfa
Ma refeream la judecatori atunci, iar mai sus la insp ANAF.......nu la mine.
Stiu bine cum gandeste un ing SSM intrucat, printre altele, am fost insp sef adj SSM la ITM. Practica nu e unitara la nivel de ITM-uri si nici macar la nivelul insp de la Insp Muncii, ceea ce am observat din discutiile si schimbul de documente intre institutii.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Verificarea instruirii introductiv generale in ssm SC GEEA RUGBY CLUB SRL SC GEEA RUGBY CLUB SRL In prima zi de munca, este obligatoriu prin lege, ca angajatorul sa asigure instruirea introductiv generala de Securitate si Sanatate in Munca, a noului ... (vezi toată discuția)
Ssm - instruirea in domeniul ssm danoasa danoasa Buna ziua, am preluat o firma pentru a face instruirea SSM, respectiv sa completez Fisa de instruire individuala insa am o problema sunt angajati si din anul ... (vezi toată discuția)
Angajat ssm nicoletaart nicoletaart Buna ziua, Lucrez la o firma care unde avem un angajat specialist SSM, cim cu 16ore/luna. Din cate am inteles acest contract nu este valabil.(stiti ce ce ... (vezi toată discuția)