Despre webinarii
Doar abonații premium au acces regulat la webinariile premium, realizate împreună cu specialiști de top, pe o multitudine de domenii - de la legislația muncii și fiscalitate până la cea de mediu sau GDPR.
Informațiile oferite de specialiști au o utilitate imediată și vin să rezolve probleme reale cu care orice companie se confruntă.
Tatal meu are un PFA cu activitate taximetrie.
Stiu ca OUG 44/2008 este cadrul legislativ care reglementeaza activitatea PFA
cf. art. 17 nu poate angaja o alta persoana cu contract de munca ce sa presteze serviciul pentru care a fost autorizat (taximetrie)
Totusi OUG 46/2011 modifica acest articol si exclude clauza precizata, adica poate fi angajata o persoana care sa faca taximetrie
Mai cunoasteti vre-un alt act normativ care sa se aplice persoanelor fizice autorizate? Deoarece nu as vrea sa fac o intreprindere individuala pentru cateva luni cat doresc sa fac taximetrie, fiind o risipa de bani.
Si care sunt procedurile care trebuie urmate pentru angajarea unei persoane de catre un PFA?
Am inteles destul de bine mesajul postat de dvs, insa daca nu este destul de clar nu este problema mea.
@ IlieBC
OUG 44/2008, a fost modificata de la adoptatea ei , prin:
- O.U.G. nr.38/2009 pentru modificarea art. 39 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale
- modifică art. 39 alin. (2) şi (3)
- O.U.G. nr.46/2011 pentru modificarea şi completarea art. 17 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale
- modifică art. 17 alin. (1); introduce alin. (3) la art. 17
- Legea nr.4/2014 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 44/2008 privind desfăşurarea activităţilor economice de către persoanele fizice autorizate, întreprinderile individuale şi întreprinderile familiale
In economia de piata pentru solutionarea unor probleme manageriale avem o legitate: in timpul cel mai scurt posibil, cu pierderi (efort, energie, stres, cheltuieli etc) minime sa obtinem rezultatele pozitive maxime. In asemenea conditii o persoana inzestrata cu spiritul antreprenorial care activeaza permanent pentru obtinerea de performante economico-financiare maxime, nu poate risipi timpul pretios pentru intocmirea formalitatilor de angajare de exemplu. Fiecare afacere, indiferent daca este PFA sau SA, va avea succes numai daca inca de la infiintare are relatii bune de colaborare cu un jurist sau avocat, care il apara de eventualele surprize neplacute in "jungla legalitatii shimbatoare", si un contabil bun, care de regula se ocupa si cu relatiile intreprinzatorului cu agentiile de ocupare a fortei de munca.
Presupun ca tatal Dvs are si el pe cineva care conduce evidentele contabile ale activitati. Ori cel mai simplu si mai eficient este sa vorbiti cu persoana respectiva sa va rezolve angajarea Dvs la PFA tatalui Dvs. Ea stie ce trebuie sa faca.
Ca sa raspundem la intrebarea initiala, in afara de modificarea din 2011 nu avem alta modificare relevanta in cazul supus discutiei. Prin Legea nr. 4/2014 s-au introdus dispozitii referitoare la persoanele care ajuta pe detinatorul PFA in activitate (dispozitii cu scop evident de impovarare fiscala, dar, repet, NU sunt referitoare la contractele de munca).
Nota: prin modificarea din 2011 a disparut practic diferenta dintre PFA (care pana atunci nu putea sa aiba salariati) si II (care putea sa aiba salariati). Acum ambele forme pot angaja persoane cu CIM.