As dori sa imi dati temeiul legal in baza caruia se calculeaza data limita a depunerii unei reclamatii. Este vorba de o reclamatie pentru deteriorarea/ruperea geamantanului, iar raspunsul celor de la Tarom a fost ca am depasit cele 7 zile pentru depunerea reclamatiei.
Am aterizat pe Otopeni in data de 30 iunie 2014, iar reclamatia am transmis-o pe mail in data de 7 iulie 2014, dupa ce am facut o prima reclamatie ce a fost inregistrata la Otopeni chiar dupa ce mi-am luat bagajul, inainte de a iesi din aeroport.
In raspunsul lor, mi-au scris ca sunt in afara termenului legal, fara sa imi dea unul, deoarece:
"Ulterior urma ca, în termen de sapte(7) zile (inclusiv data calatoriei), dvs. să ne trimiteţi o reclamaţie scrisă cu privire la cele întamplate însoţită de celelalte documente necesare soluţionării reclamaţiei."
Am citit legislatia, respectiv Codul de procedura civila, si am gasit la art 181 ca:
"2. când termenul se socoteşte pe zile, nu intră în calcul ziua de la care începe să curgă termenul, nici ziua când acesta se împlineşte;"
Cred ca aceasta prevedere se respecta pe teritoriul Romaniei in toate cazurile. Gresesc?
Urmare unei convorbiri telefonice ulterioare raspunsului, mi-au repetat faptul ca termenul este de 7 zile de la data zborului, nefiind insa in pozitia de a-mi da un temei legal in baza caruia se calculeaza acest termen.
Multumesc anticipat
Codul civil
Art. 2.553. – (1) Când termenul se stabileşte pe zile, nu se ia în calcul prima şi ultima zi a termenului.
(2) Termenul se va împlini la ora 24 a ultimei zile.
(3) Cu toate acestea, dacă este vorba de un act ce trebuie îndeplinit într-un loc de muncă, termenul se va împlini la ora la care încetează programul normal de lucru. Dispoziţiile art. 2.556 rămân aplicabile..
P.S. Vedeti si
Art. 2.521.
(2) De asemenea, dacă prin lege nu se dispune altfel, se prescrie prin împlinirea unui termen de un an şi dreptul la acţiunea izvorâtă dintr-un contract de transport de bunuri terestru, aerian sau pe apă, îndreptată împotriva transportatorului.