”Oficiu Juridic” nu ar trebui să mai însemne nimic astăzi și nici nu ar mai trebui ca, într-o instituție publică, să existe această denumire.
Oficiile Juridice au fost reglementate și funcționau potrivit dispozițiilor Decretului nr. 143/1955 privitor la organizarea şi funcţionarea Oficiilor Juridice. Acest act normativ a fost abrogat prin Legea nr. 514/2003 privind organizarea şi exercitarea profesiei de consilier juridic.
În prezent, modul de organizare și funcționare a fostelor Oficii Juridice din cadrul autorităților și instituțiilor publice este reglementat prin actul normativ de înființare a fiecărei autorități în parte. În funcție de necesarul de personal cu pregătire juridică, în autoritățile și instituțiile publice există Compartimente, Birouri, Servicii și Direcții juridice.
Într-o instituție publică poate exista doar un singur consilier juridic și știu suficiente instituții în care așa stau lucrurile. Sensul cuvânului ”oficiu” nu are legătură cu ceea ce a însemnat oficiul juridic, adică un compartiment unde își desfășurau activitatea unul sau mai mulți jurisconsulți sau consilieri juridici.
Jurist
GogaL
Buna ziua,
Pot fi angajata ca și jurist la o societatea privată dacă mai am și funcția de asistent director intr-o instituție publica?
Știu ca pe ... (vezi toată discuția)