avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 738 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Indemnizatie crestere copil
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Indemnizatie crestere copil

Buna ziua. Pe data de 19 aprilie am nascut un copil. de pe 1 aprilie si pana la 1 august sunt in concediu medical. Am inceput sa-mi pregatesc dosarul pt indemnizatie.
Ideea este ca am CM de pe data de 05.07.2013. Inainte de aceasta data am avut contract de asigurare sociala direct cu Casa Teritoriala de Pensii. Pot primi indemnizatie pt crestere copil daca nu am 12 luni lucrate ??
Cel mai recent răspuns: v_myky , utilizator 15:15, 30 Iulie 2014
1. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie a in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioadae asimilate (eleva sau studenta la zi, somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. In cazul dvs. cele 12 luni eligibile sunt mai 2013 - aprilie 2014.

3. Plata contributiei la pensie nu va ajuta la a beneficia de indemnizatie pentru CCC.

4. Spuneti ce statut aveati (cu ce anume va ocupati) in lunile mai si iunie 2013, poate gasim ceva sa va ajute.
In perioada mai, iunie 2013 am platit contributia de asigurari sociale la Casa Teritoriala de pensii publice. Copilul este nascut prematur, la 34 saptamani. Acest lucru ma poate ajuta ?
Multumesc

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Obtinerea indemnizatiei pentru cresterea copilului amales amales buna ziua ,va rog sa imi ziceti daca pot obtie prenatal in romania daca am muncit in germania 2 ani dar in aprilie am venit in romania in aprilie si atunci ... (vezi toată discuția)