avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 825 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Concediu crestere copil plus indemnizatie
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Concediu crestere copil plus indemnizatie

Buna ziua, am si eu o nelamurire si sper din suflet sa primesc raspuns la intrebare...pentru inceput sa prezint situatia: eu lucrez ca profesor pe perioada determinata, asta inseamna ca pe 1septembrie 2014 imi expira contractul, eu fiind insarcinata in 6 luni iar in septembrie voi avea 7 luni....ce optiuni as avea? sa merg mai departe in invatamant pentru 2 saptamani, sa ma angajez in alta parte la o firma pentru a nu pierde indemnizatia pentru copil, sau sa platesc la stat vechimea daca asta ar ajuta cu ceva....sau aici apare nelamurirea...sotul lucreaza in politie si am inteles ca se poate face astfel...eu sa stau in concediu maternal iar indemnizatia sa fie pe numele sotului...dar nu stiu daca acest lucru e valabil si pentru cei din M.A.I....sunt stresata pentru ca nu mai stiu pe cine sa intreb...eu am 2 ani lucrati in invatamant si inca un an la alta firma...va multumesc pentru lamuriri!
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:13, 3 August 2014
1. Pentru a beneficia de concediu crestere copil (CCC) si indemnizatia aferenta trebuie ca in cele 12 luni premergatoare nasterii copilului (inclusiv luna nasterii) sa aveti venituri din salarii, din activitati independente sau agricole sau perioade asimilate (somaj indemnizat, concedii medicale, concediu de maternitate etc.).

2. Contractul individual de munca (CIM) pe perioada determinata inceteaza de drept la data expirarii termenului pentru care a fost incheiat (conf. art.56(1), lit.i) din Codul muncii) indiferent de situatia in care va aflati la acel moment.

3. Aveti trei posibilitati: