avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 539 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Loc munca beneficiar pensie de urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Loc munca beneficiar pensie de urmas

Am 21 ani,sunt student si beneficiez de pensie de urmas din partea tatalui meu. Am citit diferite opinii si inca nu am ajuns la un raspuns concret.Se poate sa ma angajez fara probleme daca beneficiez de pensie de urmas fara a fi nevoit dupa aceea sa returnez bani Casei de Pensii ? Am inteles ca s-a elaborat o noua lege care mi-ar permite sa lucrez indiferent de venit atata timp cat se va cotiza la CAS.
Multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Gabriela Pintea , Consilier juridic 00:18, 5 August 2014
Potrivit art. 118, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, puteți să cumulați pensia de urmaș cu orice venit, indiferent de cuantumul acestuia.
Art. 118
(1) In sistemul public de pensii, pot cumula pensia cu venituri provenite din situatii pentru care asigurarea este obligatorie, in conditiile legii, urmatoarele categorii de pensionari:
(...)
d) copiii, pensionari de urmas, prevazuti la art. 84 lit. a) si b).
(...)
Mentionez ca tata a lucrat in cadrul militar,mai exact in cadrul Penitenciarelor.Sper ca acest lucru nu reprezinta un impediment.
Știu că tatăl dvs. a lucrat în sistem militar pentru că m-am uitat peste istoricul mesajelor postate de dvs. pe Forum. Acest aspect nu are relevanță întrucât sistemul militar a fost integrat în sistemul public, iar aceasta înseamnă că Legea nr. 263/2010 se aplică și militarilor, și civililor.
Multumesc foarte mult.Este o veste buna faptul ca pot lucra fara sa mi se sisteze pensia si mai ales fara sa fiu nevoit sa returnez banii .Multumesc inca o data. O singura nelamurire mai am..in momentul in care voi fi angajat trebuie sa anunt Casa de Pensii sau nu este necesar?
Ultima modificare: Marți, 5 August 2014