avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 695 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Pensionari şi probleme juridice ... Pensie urmas
Discuție deschisă în Pensionari şi probleme juridice legate de pensii

Pensie urmas

Buna seara...tocmai am primit de la casa de pensii urmatorul raspuns,privind acordarea pensiei de urmas, prin care, incepand cu data de 08.06.2014 mi s-a stabilit o pensie in cuantum de 354 lei.
Tatal meu castiga brut: 2200 lei...si 354n lei cum au calculat ei mi se pare putin...stiu colegi de ai mei care luau dupa un parinte decedat 800 lei,1100lei...si mi s-a parut foarte putin..va rog frumos,imi puteti spune o parere...credeti ca e bine calculat? am 24 de ani si sunt studenta ....va multumesc !
Cel mai recent răspuns: Valeriu TUDOR , Consultant resurse umane 10:47, 9 August 2014
Lege 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice :
Art. 89
(1) Pensia de urmaş se stabileşte, după caz, din:
a) pensia pentru limită de vârstă aflată în plată sau la care ar fi avut dreptul, în condiţiile legii, susţinătorul decedat;
b) pensia de invaliditate gradul I, în cazul în care decesul susţinătorului a survenit înaintea îndeplinirii condiţiilor pentru obţinerea pensiei pentru limită de vârstă.

(2) Cuantumul pensiei de urmaş se stabileşte procentual din punctajul mediu anual realizat de susţinător, aferent pensiei prevăzute la alin. (1), în funcţie de numărul urmaşilor îndreptăţiţi, astfel:
a) 50% - pentru un singur urmaş;

b) 75% - pentru 2 urmaşi;
c) 100% - pentru 3 sau mai mulţi urmaşi.

Cuantumul pensiei calculate tatalui dvs., din care vi s-a stabilit pensia de urmas, depinde de mai multi factori:
- data nasterii tatalui dvs.
- ce calitate avea tatal dvs. cand a decedat (salariat, pensionar etc.);
- ce stagiu de cotizare (vechime in munca) avea;
- ce venituri a avut in fiecare luna din toti anii de munca;
- ce fel de pensie i s-a stabilit (de limita de varsta sau de invaliditate gr.I).

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură