Buna ziua,
Am un client care detine un PFA si are o situatie cu un client persoana fizica: i-a achitat un avans prin banca, iar livrarea produselor o doreste prin posta cu plata ramburs, dar pe alta persoana si la alta adresa decat cea care a achitat avansul.
Cum s-ar putea proceda in acest caz cu facturarea? se poate face factura de avans fara a o storna ulterior, iar factura finala cu diferenta sa fie pe o persoana diferita fata de cea care a achitat avansul?
Se pune problema ca printr-un raport juridic intre doua parti (clientul dvs. si clientul lui, cel care a achitat avansul) se nasc obligatii contractuale si in sarcina unui tert, respectiv in sarcina celui care trebuie sa primeasca produsele si sa plateasca diferenta. Cumva, cumva dpdv juridc se poate acoperi cu acte aceasta situatie, dar nu vad rostul si oricum vor aparea complicatii. De ce nu comanda produsul si sa achite avansul persoana care va primi produsul si va plati si diferenta. Pe de alta parte, daca doriti ca lucrurile sa ramana in felul in care sunt acum, sa faca cele doua persoane care platesc produsul o conventie intre ele in acest sens si sa va transmita ambele copie de pe conventie (din partea ambilor), precum si o solicitare ca avansul se considera a fi platit pentru si in numele celui care va plati si diferenta ulterior.
Astfel dvs. veti emite factura de avans primit de la X in numele lui Y, iar factura finala (sau diferenta de pret) pe numele lui Y. Mai bine zis, intre cei doi ar opera un contract de mandat, prin care X (mandatarul) achita avansul pentru Y (mandantul) si comanda produsul care va veni la poarta lui Y.
In urma unei intelegeri dintre cele doua persoane fizice puteti compensa o parte din factura facuta pe numele unuia cu factura de avans facuta pe numele celuilalt.