Daca cineva stie...un magazin care are sediul intr-un apartament si are inscrise la intretinere 3 persoane cum isi plateste gunoiul...la fel ca ceilalti locatari sau trebuie sa aibe contract separat?...daca da, cum se poate afla daca are?
Intreb deoarece proprietarul e chiar presedintele si nu se poate afla...iar administratora "nu stie"...iar eu banuiesc ca toti platim pt bunastarea presedintelui in conditiile in care acesta produce 150% din gunoiul total.
Solicitati oficial cenzorului/comisiei de cenzori sa clarifice aspectul
Daca la nivelul asociatiei de proprietari nu solutionati,sesizati oficial serviciul specializat din primarie
Dar totusi...legal trebuie sa aibe contract separat pentru gunoi sau plateste ca si toti ceilalti locatari prin cota de intretinere?...tin sa precizez ca in cadrul asociatiei nu exista o hotarare a adunarii generale care sa reglementeze ce si cum plateste magazinul!
Ca magazin, trebuie sa aiba contract separat cu societatea de salubritate, iar in cadrul contractului sa fie inzestrat cu pubela proprie, si, in acest caz, sa fie scutit la cotele de intretinere de plata gunoiului.
In cazul in care nu are acest contract, atunci renegociati cu el o plata mai mare din factura de gunoi. Este ridicol sa plateasca - ca magazin - gunoiul ca pentru 3 persoane.
Presedintele nu este patronul asociatiei, el trebuie sa se supuna unor discutii, negocieri, cu comitetul executiv si sa se ajunga la o plata corecta a gunoiului.
Eu am in asociatie un buticut la parterul blocului care are contract cu societatea de salubritate si o pubela separata pentru gunoi. Nu plateste gunoiul la asociatie, ci direct la societatea de salubritate.
Noi avem o combinatie.
Prestatorul ne factureaza dupa numarul de persoane, acelasi tarif de persoana, indiferent ca apartamentele sunt folosite ca locuinta ori pentru alte activitati. Toti care au apartamente platesc la asociatie cu mici exceptii. Exceptie fac cativa care in procesul de autorizare sa functioneze in apartament cu birou, li s-a cerut sa incheie contracte direct cu prestatorul si platesc de 4-5 ori mai mult decat ar plati la asociatie.
Cei cu spatiile comerciale la parter, spatii din constructie, au toti contracte separat cu prestatorul si nu platesc prin asociatie.
Containerele de gunoi sunt comune si nu separate, comune pentru 2-3 scari de apartamente care mai au si spatii comerciale la parter.
Avem doua cazuri in care cei ce desfasoara activitate (birou) in apartamente, platesc o factura pe metru cub de gunoi catre prestator si 7,20 lei pe luna la asociatie pentru fiecare persoana inregistrata ca desfasurand activitate in acele apartamente.
La postarea initiala as raspunde ca pentru a vedea daca magazinul plateste ceva catre asociatie, este simplu de citit pe lista de plata afisata lunar.
Daca vrea cineva sa vada daca plateste direct prestatorului se poate informa la acesta.