Buna ziua! Dorim infiintarea unei asociatii. Cum noi, viitorii asociati, suntem tineri din provincie cu viza de flotant in Bucuresti, am dori sa stim daca putem inscrie asociatia in Bucuresti. De asemenea, in cazul in care putem inscrie asociatia in Bucuresti, am aflat - conform Capitolului VIII al OG 26/2000 - ca: Autoritatile administratiei publice locale vor sprijini persoanele juridice constituite in temeiul prezentei ordonante prin:
a) punerea la dispozitia acestora, in functie de posibilitati, a unor spatii pentru sedii, in conditiile legii;
b) atribuirea, in functie de posibilitati, a unor terenuri in scopul ridicarii de constructii necesare desfasurarii activitatii lor.
Unde ar trebui sa mergem pentru a beneficia de un spatiu pentru sediu? La Primarie? O alta intrebare pe care as dori sa o adresez este: ce facem mai intai? Mergem la autoritatea administratiei publice locale si cerem un sediu pentru viitoarea asociatie? Caci pentru a inregistra asociatia avem nevoie deja de actele doveditoare ale sediului. Ori stabilim sediul in provincie, la unul dintre parinti si mergem ulterior sa cerem ajutor privind un spatiu in Bucuresti? - lucru care nu stim daca functioneaza, caci ajutorul acesta se primeste din partea autoritatilor de pe teritoriul unde asociatia este inregistrata. Mentionam ca dorim foarte mult ca activitatea sa se desfasoare initial si in principal in Bucuresti, cu sucursale in alte orase in viitor.
Va multumim!
Cel mai bine sa va inregistrati asociatia la domiciliul unuia dintre membrii fondatori si apoi sa cautati intelegere la Bucuresti si sa vedeti daca chiar va convine ce spatiu va pune la dispozitie (poate fi si unul vechi in care chiar trebuie sa bagati bani in renovare sau poate sa nu va convina pozitia). Spuneam de intelegere pentru ca va poate amana ani de zile daca nu le sunteti "prieteni".
Am citit, in timp ce faceam researsh-ul necesar, doua informatii contradictorii. Prima vorbea despre aceasta optiune de a beneficia de un spatiu din partea autoritatilor adm. publice locale de la inceput. Cealalta mentiona ca doar dupa ce asociatiei i-a fost recunoscuta utilitatea publica (dupa cel putin 3 ani), poate beneficia de spatiu sau teren pentru constructie. Ma puteti lamuri si in privinta acestui aspect, va rog?
Va multumesc!
Foarte multe ONG-uri cu activitate bogata stau de ani de zile pe liste de asteptare in speranta ca pot pot primi in chirie un spatiu de la Primarie... cu exceptia existentei unor ”pile” foarte mari, e putin probabil ca un ONG nou sa aiba vreo sansa sa beneficieze de un asemenea spatiu construit sau teren, la cat de ”vanate” sunt cele existente, poate cu exceptia celor care necesita reparatii sau alte cheltuieli f. mari si de aceea nu le vrea nimeni....... Statutul de utilitate publica doar ar creste sansele de a obtine ceva si a obtine in conditii mai bune, teoretic poti si fara dar cum spuneam sansele sunt reduse, nu cred ca trebuie sa va faceti iluzii in cazul unui oras mare....
Si oricum nu se atribuie spatii de catre Primarie unei entitati care juridic inca nu exista.... Asa ca ar trebui sa va dobanditi mai intai personalitate juridica, cu un sediu pe unde puteti gasi sa va faca cineva un cotnract de comodat ex. acasa la unul dintre fondatori, si ulterior sa vedeti cum puteti ajunge la un spatiu mai bun...
Sediu ong
medda
Salut,
Am infiintat un ONG iar acum cautam un punct de lucru, adica un sediu oficial. Am inteles ca exista o lege sau ceva asemanator care spune ca se pot ... (vezi toată discuția)