Buna ziua.
Sunt din orasul Hunedoara si sunt angajat la o societate comerciala de la care vreau sa cumpar un apartament, care a fost pus in vanzare de aceasta.
Pentru cumpararea acestui apartament voi incerca sa ma folosesc de creditul prima casa, pentru ca nu detin alt imobil.
Societatea pentru a putea vinde acest apartament, l-a intabulat la OCPI Hunedoara in luna mai 2014, intabularea s-a facut pe semnatura privata (directorul economic si contabilul sef, au dat o declaratie catre OCPI, prin care se declara faptul ca acest apartament este proprietatea societatii, el fiind prins in inregistrarile contabile, ca mijloc fix si avand nr. inventar...).
La OCPI, era deja intabulat pamantul pe care a fost construit blocul de locuinte de serviciu a societatii, din care face parte acest apartament si de asemena era intabulat si blocul de locuinte, aceste intabulari s-au facut cu multi ani in urma.
Din blocul de locuinte de serviciu, au fost vandute,80% din apartamente, cu multi ani in urma, in prezent au ramas doar doua apartamente nevandute, fiind in continuare proprietatea societatii.
Am vrut sa iau creditul prima casa de la BRD, dar m-am blocat la departamentul juridic al lor, dupa ce timp de 2 luni de zile, mi-au tot cerut acte referitoare la apartament, au ajuns in final la concluzia ca nu-mi aproba creditul din punct de vedere juridic deoarece apartamentul a fost intabulat pe semnatura privata.
In aceste doua luni, am gasit o multime de acte care dovedesc foarte clar ca societatea este proprietara acestui apartament:
- contract cadru intre benediciar si antreprenor, pentru construirea blocului de locuinte, incheiat in 1989
- contract ferm de antrepriza pentru construirea blocului de locuinte de serviciu, intre benediciar si antreprenor
-acte aditionale la contractul de antrepriza si grafice de realizare a lucrarilor intocmite de antreprenor,
- proces verbal de receptie la finalizarea lucrrarilor intre benediciar si antreprenor (incheiat in 1995)
- o multime de acte incheiate intre primarie si societatea comerciala pt bransarea blocului la utilitati, etc.
Din pacate, toate aceste acte, nu au fost disponibile la momentul intabularii apartamentului, eu ne stiind cum se va intabula si ce consecinte va avea intabularea.
Rugamintea mea este sa ma indrumati cum sa fac ca acest apartament sa fie ok din punct de vedere juridic.
M-am gandit sa fac reintabularea apartamentului tinand cont de cota parte pamant aferent acestuia si cote parte parti comune (care nu s-au calculat la intabularea din Mai 2014). De fapt cei de la juridic BRD au dat solutia asta, dar am inteles ca nu se poate face o noua intabulare, daca deja exista una.
Se poate face doar cerere pentru adaugare de documentatie la intabulare, ceva de genul asta.
Daca fac asa este ok?
Cel mai recent răspuns:
mmonyca1981 , utilizator
19:44, 25 August 2014