Buna ziua,
Am rugamintea de a ma ajuta si pe mine cu ceva sfaturi:
- de la ultimul loc de munca, care a fost pana in luna ianuarie 2009 nu imi pot recupera : carte de munca, contract de munca si decizia de incetare a activitatii, toate in original.
Cartea de munca a fost incheiata in luna ianuarie numai ca , din cate am inteles aceasta se ridica doar si numai personal.
Dupa ce am avut timp de 5 luni discutii cu Administratori si Contabili de la acea societate se pare ca nu se stie nimic de aceasta carte de munca. Acum imi doresc macar CONTRACT DE MUNCA in original, care nu este semnat de mine printre altele si DECIZIA DE INCETARE A ACTIVITATII care nici aceasta nu este semnata de mine.
Binenteles ca nici aceste acte nu doresc sa mi le dea.
Intrebarea mea este OARE DE CE? Si ce se poate face in cazul acesta?
Mentionez ca aceasta societate a fost inchisa in urma crizei financiare si... m-am putut interesa daca, cartea de munca a fost ingregistrata si platita la timp si toate astea au fost in regula.
1. Mergeti la ITM sa va dea o copie de pe CIM si de pe decizia de incetare a CIM si sa semneze pe ele ca sunt conform cu originalul.
2. Pentru carnetul de munca este mai dificil. Daca acesta se afla la ITM il luati de acolo personal. daca se afla la angajator trebuie sa-l dati in judecata pentru recuperarea actului.
Daca angajatorul refuza eliberarea acestor acte putei sa va adresati instantei de judecata. Fiind vorba de un litigiu de munca, instanta competenta este Tribunalul, iar actiunea este scutita de taxa de timbru si de timbru judiciar. Iar toate cheltuielile de judecata solicitati sa fie suportate de catre angajator.
~ final discuție ~
Alte discuții în legătură
Carte de munca
imradu
buna ziua.am probleme legate de fostul loc de munca.am incetat activitatea in luna decembrie cu acordul ambelor parti si de atunci tot astept plata salariului ... (vezi toată discuția)