avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 189 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Dreptul muncii - contract de ... Inventarierea documentelor de resurse umane
Discuție deschisă în Dreptul muncii - contract de muncă, demisie, salariu şi altele

Inventarierea documentelor de resurse umane

Buna seara,
Rog respectuos un raspuns la urmatoarea speta:

Exista vreun ordin expres (hotarare, ordonanta, lege etc.) privind inventarierea documentelor de resurse umane sau se folosesc aceleasi Norme privind organizarea şi efectuarea inventarierii patrimoniului, aprobate prin OMFP 2861/2009?

In speranta unui raspuns prompt, va multumesc anticipat.
Cel mai recent răspuns: Cornel Vasile , Consilier juridic 11:13, 15 Septembrie 2014
Nu exista legislatie specifica privind inventarierea documentelor de resurse umane.
OMFP 2861/2009 nu are legatura cu resursele umane, ci cu contabilitatea, se refera la organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Documentele de resurse umane nu sunt formulare cu regim special, nici macar formulare tipizate.
Multumesc frumos pentru raspuns.
Totusi, trebuie sa existe cateva norme pentru constituirea unei comisii de inventariere, altele de cat inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii. Sau macar sa fie asimilate.

Astfel, la institutia in care lucrez, s-a emis un ordin al Directorului General prin care se constituie o comisie de inventariere a "tuturor documentelor de resurse umane". Acest ordin s-a emis in urma unui raport de audit intern.
S-a contestat acest ordin - datorita urmatoarelor motive:
1.a) nu au fost stabilite prin respectivul ordin setul de reguli si operatiuni, pentru reglementarea de principiu a efectuarii inventarierii documentelor de resurse umane.
Pentru membri comisiei ce inseamna "tuturor documentelor de resurse umane"?, avand in vedere ca membri comisiei sunt ingineri, experti etc. (nu sunt inspectori/manageri de resurse umane - in concluzie nu stiu ce documente/acte trebuie sa inventarieze);
1.b) nu au fost stabilite responsabilităţile privind întocmirea, avizarea şi aprobarea documentelor aferente acestei activităţi;
2) presedintele comisiei de inventariere a fost numita persoana care gestioneaza documentele de resurse umane (dupa cate cunosc persoana care detine "gestiunea" nu poate poate face din comisie - nici macar ca membru, in nici un caz ca presedinte ale comisiei). Sigur ca poate participa la inventariere, respectiva persoana - dar s-a considerat ca este incompatibilitate fiind numita presedinta a respectivei comisii;
3) nu a fost prezentat o copie a raportului de audit.

In concluzie, este corect ceea ce s-a afirmat mai sus, pentru ca in urma contestatiei s-a primit raspunsul ca se refuza indeplinirea unei dispozitii a conducerii institutiei?
Sincer, membri comisiei nu pot accepta sa faca parte din respectiva comisie, in care nu sunt definite clar atributiile, responsabilitatile si termenele ce trebuiesc indeplinite.

In speranta unui raspuns la fel de prompt, va multumesc anticipat.


Ultima modificare: Marți, 26 August 2014
eduardvl, utilizator
In mod normal, ar trebui sa existe o procedura privind activitatea de resurse umane, in care se evidentiaza operatiunile specifice acestei activitati (angajare, promovare, incetare CIM, Revisal, s.a.).
Intr-o anexa la aceasta (ca un fel de opis sau o "lista de inventariere") se poate lace o lista a documentelor folosite de inspectorul de resurse umane, documente amintite in procedura.
Lista poate cuprinde:
- contractul individual de munca
- dosarul personal
- act aditional la CIM
- decizie de numire in functie
- decizie de sanctionare
- decizie de incetare CIM
- referat de promovare, etc.
Inspectorul de resurse umane va poate furniza lista mai completa.

P.S. - apropo, m-am distrat cu decizia in cauza :D
Ultima modificare: Marți, 26 August 2014
ana-cer, moderator
Arhivarea documentelor se face in baza Legii nr. 16/1996 a Arhivelor Naţionale actualizată. Gasiti acolo cate ceva folositor in acest sens.Nu am auzit pana acum de comisie de inventariere a documentelor de resurse umane. Pentru controlul documentelor ar trebui sa aveti un sistem de management implementat, cu proceduri clare si cu anexe. Mai ales proceduri referitoare la activitatea de resurse umane.
Ultima modificare: Marți, 26 August 2014
PFA SANDU ADRIANA, Consultant managementul calitatii
Chiar daca nu exista text de lege care sa prevada expres , asta nu inseamna ca nu se pot inventaria.
Auditul intern poate controla si activitatea de resurse umane.
Angajatorul este indreptatit sa elaboreze proceduri specifice activitatii de resurse umane.,

Alte discuții în legătură

Membri comisiei de inventariere la o institutie publica miriuta999 miriuta999 Va rog sa imi spuneti daca in comisia de inventariere la o institutie publica, poate fi numita o persoana care este angajata pe durata determinata la acea ... (vezi toată discuția)
Inventarierea anuala Iuliana Pirv Iuliana Pirv Conform Ordinului 2861/2009 [i]\"din comisia de inventariere nu pot face parte gestionarii depozitelor supuse inventarierii, contabilii care ţin evidenţa ... (vezi toată discuția)
Inventarierea la institutiile publice multescu99 multescu99 Va rog sa-mi spuneti daca o persoana care face control financiar preventiv propriu la o institutie publica, are dreptul legal de a fi membru in comisia de ... (vezi toată discuția)