avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 492 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Remuneratie Administrator + Camere Supraveghere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Remuneratie Administrator + Camere Supraveghere

Buna ziua,

Am nevoie de ajutorul dvs in legatura cu 2 subiecte.

Primul subiect: remuneratia administratorului.
In blocul unde stau am angajat de curand un administrator. Administratorul este de fapt o persoana juridica, o firma. Administratorul este platit in baza unei facturi emise de respectivul. De curand au aparut discutii in legatura cu plata administratorului. La inceput am stabilit sa fie plata / apartament. Precizez ca apartamentele nu au aceeasi suprafata (sunt cu 2 camere, 3 camere, garsoniere). Astfel ca am citit legea, unde scrie ca plata salariului administratorului se face la cota parte din bloc - art 44 alineat 1. Am intrebat administratorul de ce s-a facut impartirea la numarul de apartamente, mi-a comunicat faptul ca exista cadru legal pentru aceasta modalitate. Tinand cont ca e persoana juridica/firma care factureaza. Este adevarat ce a spus administratorul? Exista un articol in lege? Mie mi se pare ambigua legea si interpretabila. Nu specifica clar si nu sunt toate cazurile prezentate.

Al doilea subiect care ma roade este supravegherea video a intrarii in bloc si a parcarii. Terenul de sub bloc este in proprietatea tuturor proprietarilor, astfel ca invocarea filmarii in locatii publice din pacate pica. Am citit alte forumuri si articole din lege - am observat ca trebuie acordul tuturor proprietarilor din bloc pentru a fi filmati (prelucrarea datelor personale, dreptul la intimitate si alte aberatii corecte). Desigur, cum traim in Romania, un locatar deja e nemultumit si sunt sigur ca nu-si va da acordul. Sa zicem ca am aplecat capul, traiesc cu ideea ca nu vor fi camere video din cauza ca ii e frica ca e filmat cand mananca seminte si le scuipa in fata blocului. Dar problema mea e alta. Eu vreau sa-mi pazesc masina de copiii care zgarie masina, care imi sparg geamul, care imi indoaia tabla. Eu vreau sa fie curat in jurul blocului, sa nu stea sa manance seminte, sa nu faca alte treburi prin jurul blocului etc. Exista o posibilitate sa invoc faptul ca fisierele video din DVR sau ca DVR-ul va fi accesat doar in cazul constatarii unor nereguli semnalate de locatari, sau o alta metoda care sa "sara" peste dreptul la viata privata? Pana la urma, masina, un bun mobil e mai important. Sau exista posibilitatea ca atunci cand Doamne fereste, se intampla ceva urat (spargere masina, distrugere masina, spargere apartamente, etc) sa il pot ataca pe acel proprietar care nu si-a dat acordul pentru camerele de supraveghere? Sa il pun la sedinta sa semneze o declaratie prin care sa recunoasca faptul ca nu e de acord cu camere de supraveghere, dar in caza de un incident sa il trag la raspundere din cauza vietii lui persoanle?

Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 27 August 2014
elga50, moderator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:40, 29 August 2014
1-Activitatea asociatiilor de proprietari trebuie sa se desfasoare in limitele dispozitiilor in vigoare
Daca la nivelul asociatiei de proprietari nu se respecta dispozitiile in vigoare,daca se creaza daune si prejudicii proprietarilor,acestia sunt indreptatiti sa sesiseze oficial autoritatile competente
Referitor la plata admministratorului de imobil persoana juridica pentru care afirmati am stabilit sa fie plata / apartament.,analizati ce prevede norma in vigoare
HG nr 1588/2007 Repartizarea cheltuielilor pe cota-parte indiviza de proprietate
Art. 43. — Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate, in functie de suprafata utila a apartamentelor si a spatiiIor cu alta destinatie decat aceea de Iocuinta, reprezinta cheltuielile efectuate pentru administrarea, intretinerea, repararea, exploatarea si, dupa caz, consolidarea partilor de constructii si instalatii din condominiu aflate in proprietate comuna.
Art. 44. — (1) Cheltuielile pe cota-parte indiviza de proprietate reprezinta cheltuielile asociatiei cu privire Ia proprietatea comuna, cu privire Ia: fondul sau fondunile pentru Iucrari de intretinere, service, reparatii si, dupa caz, de consolidare, reabilitare, eficienta energetica, modernizare Ia partile de constructii si instaIatii aflate in si pe proprietatea comuna, astfel cum este descrisa in cartea tehnica a constructiei si in acordul de asociere: subsolul; conductele de distnibutie si coloanele instalatiilor de apa, canalizare, incalzire, energie electnica; casa scarii; podul; spalatoria; uscatoria; terasa; ascensorul; intenfonul — partea de instaIatie de pe proprietatea comuna; centrala termica proprie; crematoriul; tubulatura de evacuare a deseurilor menajere; structura de rezistenta; fatadele; acoperisuI si altele asemenea, conform
prevedenilor din acordul de asociere; personalul angajat sau contractat al asociatiei: salarii sau remuneratii pentru administrator, contabil, casier, instalator, electrician, portar, cheltuieli pentru curatenie etc.; indemnizatii acordate membrilor asociatiei de proprietari or persoanelor alese: presedintele, membrii comitetului executiv si ai comisiei de cenzori; prime; credite bancare; ccntracte sau poIite de asigurari;alte servicii administrative catre proprietatea comuna.

2-Referitor la sistemul de supraveghere in cadrul imobilului de locuit,este un subiect care a generat si va continua sa nasca dispute si polemici din partea partilor pro si contra camerelor video
Trebuie sa cunoasteti ca instalarea sistemului de supraveghere trebuie sa fie facuta de firma acreditata,iar la nivelul imobilului de locuit in comun anterior instalarii sistemului ar fi trebuit sa se obtina acordul tuturor proprietarilor referitor la stocarea si prelucrarea datelor cu caracter personal,prevazut de disp L nr 677/2001
Exista o posibilitate sa invoc faptul ca fisierele video din DVR sau ca DVR-ul va fi accesat doar in cazul constatarii unor nereguli semnalate de locatari, sau o alta metoda care sa "sara" peste dreptul la viata privata?

Avand in vedere datele stocate,respectiv persoane si eventualele activitati ale acestora care au drepturi legal prevazute,nu aveti temei legal care sa combata dreptul la viata privata-legal prevazut de norme nationale si europene
Exista o contradictie intre dreptul de instalare si utilizare sistem supraveghere cazul dv persoana fizica si eficienta si relevanta unor inregistrari care sa probeze eventuale acte si actiuni ale tertilor impotriva intereselor dv legitime
in caza de un incident sa il trag la raspundere din cauza vietii lui persoanle?

Nu aveti temei legal sa trageti la raspundere toti cetatenii care trec prin fata imobilului de locuit in comun si pot face obiectul datelor stocate de sistemul de supraveghere
Eu vreau sa fie curat in jurul blocului, sa nu stea sa manance seminte, sa nu faca alte treburi prin jurul blocului etc

Daca intentiile dv sunt atat de onorabile,exista posibilitatea sawmentineti curat in jurul blocului prin regulamentul de ordine interioara si eficienta femei de serviciu
Problema sa nu stea sa manance seminte, ,nu exista inca norma in vigoare care sa impuna obligativitatea consumarii numai a anumitor produse in preajma imobilelor de locuit in comun
cand Doamne fereste, se intampla ceva urat (spargere masina, distrugere masina, spargere apartamente, etc) sa il pot ataca pe acel proprietar care nu si-a dat acordul pentru camerele de supraveghere?

Aveti justificare legala sa il atacati pe acel proprietar numai in conditiile in care dovediti ca el este autorul distrugerii masinii,spargere apartamente
HG 1588/2007 SEC TIUNEA a 7-a
Repartizarea cheltuielilor de alta natura
Art. 53. — Cheltuielile de alta natura neprezinta cheltuielile efectuate pentru plata unor servicii care nu pot fi repartizate dupa criteriile prevazute Ia art. 47 lit. a)—c) din Legea nr. 230/2007.

Art. 55. — Alte cheltuieli in cadrul asociatiei de proprietari se repartizeaza in conformitate cu normele si normativele avute in vedere Ia facturarea comuna a acestora si/sau in conformitate cu clauzele prevazute in contractele incheiate cu furnizorii respectivelor servicii.


Daca in contract este stabilita o suma pentru fiecare apartament, atunci asa se repartizeaza factura, daca in contract este o suma fixa pe tot condominiul trebuie repartizat in functie de cota-parte indiviza.
Multumesc pentru raspunsul la punctul 1.

Si eu am citit articolul cu repartizarea cheltuielilor de alta natura. Doar ca.. legea e interpretabila in Romania. Acuma trebuie explicat acest aspect si catre alti proprietari. Problema e ca fiecare citeste ce vrea. Eu lucrez in domeniul cadastrului, si e mai rau, mai interpretabil si mai neclar.

Legat de punctul 2 - multumesc pentru raspuns. Insa, nu mi se pare normal sa nu-mi pot supraveghea masina / locuinta. Mai ma gandeam la o solutie. De discutat cu primaria si de obtinut un acord pentru montarea camerelor pe un stalp de iluminat. Stalpul de iluminat fiind proprietate publica. Cu vedere catre un obiectiv public in care sa fie prinsa parcarea. Este legal asa? Stiu ca spatiul public nu are probleme cu intimitatea cetatenilor de onoare care isi apara spatiul privat.
OneDj a scris:
Administratorul este platit in baza unei facturi emise de respectivul. De curand au aparut discutii in legatura cu plata administratorului. La inceput am stabilit sa fie plata / apartament. Precizez ca apartamentele nu au aceeasi suprafata (sunt cu 2 camere, 3 camere, garsoniere). Astfel ca am citit legea, unde scrie ca plata salariului administratorului se face la cota parte din bloc - art 44 alineat 1. Am intrebat administratorul de ce s-a facut impartirea la numarul de apartamente, mi-a comunicat faptul ca exista cadru legal pentru aceasta modalitate. Tinand cont ca e persoana juridica/firma care factureaza. Este adevarat ce a spus administratorul? Exista un articol in lege?

Administratorul (firma) emite factura cu o valoare dar aceasta trebuie repartizata asa cum prevede legea adica pe cota parte indiviza si nu pe alte criterii. Daca s-a gresit pana acum este cazul sa se indrepte lucrurile si sa se intre in legalitate. Probabil atat presedintele cat si administratorul nu au cunoscut prevederile legale. Acum daca au aflat cum e legal, sa aplice legea.
Motivatia ca undeva in lege se spune despre repartizarea unor cheltuieli pe aceleasi criterii prevazute in factuar, nu se aplica in cazul cheltuielilor de administrare, ci in cazul altor cheltuieli, de alta natura. Cheltuielile cu administrarae nu sunt "alte cheltuieli sau de alta natura" ci sunt clar prevazute in art.43 din HG 1588/2007.

Despre monitorizarea video.
Discutati aceasta problema in adunarea generala. Cum? Simplificand lucrurile.
Cautati cateva firme care se ocupa cu instalarea acestor sisteme si de la care solicitati oferte. De ex. pentru 4 scari pot fi necesare 8-9 camere, cabluri, modul de stocare a inregistrarilor s.a.m.d. Toate acestea pot costa 2500-3000 lei. Discutati in comitet si prindeti acesta in bugetul de venituri si cheltuieli alaturi de reparatii si alte cheltuieli planificate. Puneti la vot si hotarati cu majoritate aprobarea acestui BVC.
Firma care instaleaza acest sistem o sa va prelucreze cum sa folositi inregistrarile, om sa va explice ca instalarea se face cu avizul politie, aviz obtinut chiar de firma s.a.m.d.
Adica nu o sa aveti nici o problema atat timp cat respectati hotararea adunrii generale, instalati sistemul de monitorizare cu firma autorizata ce vine cu aprobarile si avizele organelor competente. Nu trebuie sa va zbteti, sa deslusiti legislatia pentru ca o sa aveti un set de instructiuni ce sunt conform legilatiei in domeniu.




Multumesc.
Din ce am citit prin lege este necesar acordul tuturor proprietarilor. Daca unul nu e de acord nu se poate face. O sa iau legatura cu o firma sa vad ce solutii imi da.

Legat de punctul 1... Am citit mai aprofundat legea. E un lucru pe care nu pot sa il inteleg. Si nu mi se pare normal. La fel ca salariul administratorului. Curatenia. De ce trebuie platita curatenia pe cota indiviza daca intr-un apartament locuiesc 10 persoane (extrapoland, exagerand exemplul) care fac de 10 ori mai multa mnzierie decat o persoana care locuieste singura in apartament?

Ar fi trebuit sa exista in lege un articol care sa dea voie asociatiilor sa-si stabileasca unele cheltuieli.

Alte discuții în legătură

Plata personalului care face curatenie intr-un bloc lucian1956 lucian1956 Buna seara, Am o intrebare referitoare la plata personalului care face curatenie intr-un bloc. La unele asociatii de proprietari plata se face pe cota ... (vezi toată discuția)
Sistem video poparlan poparlan am montat in bloc sistem supraveghere video si am hotarat sa se plateasca la nr de apartamente este corect? (vezi toată discuția)
Calculul întreținerii Iuniik Iuniik Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să ... (vezi toată discuția)