avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 357 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Asociaţii de proprietari / ... Remuneratie Administrator + Camere Supraveghere
Discuție deschisă în Asociaţii de proprietari / locatari

Remuneratie Administrator + Camere Supraveghere

Buna ziua,

Am nevoie de ajutorul dvs in legatura cu 2 subiecte.

Primul subiect: remuneratia administratorului.
In blocul unde stau am angajat de curand un administrator. Administratorul este de fapt o persoana juridica, o firma. Administratorul este platit in baza unei facturi emise de respectivul. De curand au aparut discutii in legatura cu plata administratorului. La inceput am stabilit sa fie plata / apartament. Precizez ca apartamentele nu au aceeasi suprafata (sunt cu 2 camere, 3 camere, garsoniere). Astfel ca am citit legea, unde scrie ca plata salariului administratorului se face la cota parte din bloc - art 44 alineat 1. Am intrebat administratorul de ce s-a facut impartirea la numarul de apartamente, mi-a comunicat faptul ca exista cadru legal pentru aceasta modalitate. Tinand cont ca e persoana juridica/firma care factureaza. Este adevarat ce a spus administratorul? Exista un articol in lege? Mie mi se pare ambigua legea si interpretabila. Nu specifica clar si nu sunt toate cazurile prezentate.

Al doilea subiect care ma roade este supravegherea video a intrarii in bloc si a parcarii. Terenul de sub bloc este in proprietatea tuturor proprietarilor, astfel ca invocarea filmarii in locatii publice din pacate pica. Am citit alte forumuri si articole din lege - am observat ca trebuie acordul tuturor proprietarilor din bloc pentru a fi filmati (prelucrarea datelor personale, dreptul la intimitate si alte aberatii corecte). Desigur, cum traim in Romania, un locatar deja e nemultumit si sunt sigur ca nu-si va da acordul. Sa zicem ca am aplecat capul, traiesc cu ideea ca nu vor fi camere video din cauza ca ii e frica ca e filmat cand mananca seminte si le scuipa in fata blocului. Dar problema mea e alta. Eu vreau sa-mi pazesc masina de copiii care zgarie masina, care imi sparg geamul, care imi indoaia tabla. Eu vreau sa fie curat in jurul blocului, sa nu stea sa manance seminte, sa nu faca alte treburi prin jurul blocului etc. Exista o posibilitate sa invoc faptul ca fisierele video din DVR sau ca DVR-ul va fi accesat doar in cazul constatarii unor nereguli semnalate de locatari, sau o alta metoda care sa "sara" peste dreptul la viata privata? Pana la urma, masina, un bun mobil e mai important. Sau exista posibilitatea ca atunci cand Doamne fereste, se intampla ceva urat (spargere masina, distrugere masina, spargere apartamente, etc) sa il pot ataca pe acel proprietar care nu si-a dat acordul pentru camerele de supraveghere? Sa il pun la sedinta sa semneze o declaratie prin care sa recunoasca faptul ca nu e de acord cu camere de supraveghere, dar in caza de un incident sa il trag la raspundere din cauza vietii lui persoanle?

Multumesc
Ultima modificare: Miercuri, 27 August 2014
elga50, moderator
Cel mai recent răspuns: Adriantot , moderator 20:40, 29 August 2014
Nu stiu in ce lege ati citit si ce ati citit de spuneti ca ar fi nevoie de acordul tuturor!

Poate nu intelegeti daca cititi altceva cu privire la salariul administratorului. Daca cititi art. 43 din HG 1588/2007 este imposibil sa nu intelegeti pentru ca scrienegru pe alb si in limba romana cat se poate de clar. Nicaieri in lege nu o sa gasiti prevazut ca salariul administratorului s-ar repartiza dupa alte criterii.
La fel si cu cheltuielile pentru curatenie. Acestea implica in principal doua feluri de cheltuieli:
1. cheltuieli salariale cu persoana angajata
2. cheltuieli cu materialele consumate
Ambele se regasesc in acelasi art. 43 din HG 1588/2007.
Asa este legal si firesc pentru ca:
- se face curatenie pe auprafetele comune (holuri, casa scarii, culoare, trepte, pereti si geamuri alle holurilor, trotuarul de pe langa bloc...). Suprafetele comune sunt in proprietatea comuna si sunt ale proprietarilor in cote indivize direct proportionale cu suprafata utila a fiecarui apartament si nu proportional cu numarul persoanelor care pot locui permanent sau temporar, care azi sunt si maine nu mai sunt s.a.m.d. Daca un apartament are 2-3 luni zero persoane oare cota sa din proprietatea comuna nu se mai curata de praf, nu se matura, nu se foloseste apa si detergent pentru ea!?
Ba da se curata. Normal. Dar iarna cand intra 10 persoane de la apartamentul 1 in bloc lasa 10 X 2 pasi de noroi / metru patrat fata de o persoana care face 1 X 2 pasi de noroi / metru patrat.
Era frumos un algoritm corect scris in lege.
Faptul ca scrie undeva negru pe alb nu ma incalzeste nimic. E ca si cum ati spune ca vreti sa faceti un credit cu singura banca din romania si aceasta va baga o dobanda de 10% doar ca aveti userul aici "Adriantot", pe cand normal este de 3%. Doar pentru singurul fapt ca scrie negru pe alb.
Domnule Adrian, daca firma care administreaza condominiu a negociat un pret de 10 lei/apartament, iar pe factura apare scris 100 apartamente X10 lei = 1000 lei, dumneavoastra repartizati pe cota-parte indiviza sau cum este in factura pe numarul de apartamente?
Ultima modificare: Miercuri, 27 August 2014
ContSters241232, utilizator
Asa avem si noi. E legal sau nu ?!
Schimbam modalitatea de impartire sau nu ?
@thran,
In primul rand eu, ca presedinte nu inchei un asemenea contract pentru ca este in afara legii. administratorul este angajat de mine, de asociatiei, iar conditiile contractuale sunt stabilite de asociatie in baza legii si nu altfel. Orice pretendent la functia de administrator (persoana fizica sau juridica) trebuie sa accepte sa incheie contractul conform legii. Altfel nu ma obliga nimeni sa inchei contract cu cineva care nu cunoste legea si pe deasupra mai este si autorizat ca administrator de imobile. Daca in functia de presedinte pot fi alesi si proprietari fara pregatire in domeniu, in functia de administrator nu este admis a incheia contract cu persoane care nu au parcurs cursurile de administrator unde au invatat cum sa aplice cel putin legislatia asociatiilor de proprietari.
Daca maine as fi ales presedinte sau cenzor intr-o asociatie de proprietari, as lua fiecare contract incheiat de fostul presedinte (si nu sunt multe), iar acolo unde as gasi ca nu s-au incheia conform legislatiei, as intocmi alt contract ori as face act aditional..., invitand angajatul sa discutam si sa semneze documentul asa cum prevede legislatia. Poate cel mai tarziu as sesiza aceasta nerespectare a legii cu ocazia primirii primei facturi. Atunci resping factura si solicit refacturarea corect, conform legii, modificand imediat si contractul asa cum v-am explicat. E simplu si lucrurile intra in legalitate in 30 de minute.

@OneDj,
Nu e nlegal.
Repartizati cheltuielile de administrarea, salariul femeii de serviciu si cheltuielile gospodaresti (inclusiv materiale de curatenie) pe cota parte indiviza si nu altfel.

Fiecare asociatiile poat usor si trebuie sa se adapteze legii, in schimb legea nu se poate schimba cum vrea fiecare asociatie. Un contract este usor de schimbat. Ganditi-va ca sunt asociatii care intampina greutati deoarece statutul lor a fost intocmit inainte de aparitia legii 230/2007 iar solutia este adopatarea altui statut si nu modicficarea legii. Iar adoptarea altui statut este foarte complicata, necesita mult timp, documente s.a.m.d.

Si, cu ingaduinta dumneavoastra, o ultima remarca pentru ca nu am sa mai intervin pe acest subiect care este absolut clar: dumneavoastra faceti cum vreti deoarece aici pe forum nu va obliga nimeni sa faceti altefel decat va este vointa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Plata personalului care face curatenie intr-un bloc lucian1956 lucian1956 Buna seara, Am o intrebare referitoare la plata personalului care face curatenie intr-un bloc. La unele asociatii de proprietari plata se face pe cota ... (vezi toată discuția)
Sistem video poparlan poparlan am montat in bloc sistem supraveghere video si am hotarat sa se plateasca la nr de apartamente este corect? (vezi toată discuția)
Calculul întreținerii Iuniik Iuniik Bună seara. Am și eu o întrebare in legătură cu repartizareA cheltuielilor intro asociație de locatari. La o primă ședință am hotărât să ... (vezi toată discuția)