Buna ziua,
Va rog sa ma ajutati cu un raspuns ptr ca nu stie nimeni sa imi raspunda: sunt medic rezident anul 2,deci fct de baza la spital si mai am un contract de munca la o firma.;intrebarea mea este:cine imi va plati medicalul si ce indemnizatie ptr crestre copil voi primi avand in vedere ca functia de baza este la spital unde salariul e..de bugetar, iar la firma respectiva obtin un salariu destul de bun.Mentionez ca la ambele locuri de munca indeplinesc stagiul de 12 luni inainte de nasterea copilului(in toamna anului 2009).
Multumesc,
Certificatul de concediul medical il veti prezenta la ambele locuri de munca; la spital in forma originala (acolo aveti functia de baza) iar la firma in copie legalizata. Fiecare angajator va plati medicalul in functie de salariul de incadrare avut.
In cazul in care optati pentru plata a 85% din media veniturilor realizate anterior nasterii, va trebui sa faceti dovada acestora prin prezentarea de adeverinte de salar.
Sunt de acord cu juridic dana. Trebuie sa faceti dovada veniturilor realizate anterior nasterii ,, prin adeverintele de salariat. Este foarte posibil sa va faca o medie a veniturilor
Indemnizatia pentru concediul medical este achitata de ambii angajatori....exact cum a mentionat colega Dana.
In ceea ce priveste cuantumul indemnizatiei pentru cresterea copilului....se va tine cont de toate veniturile profesionale supuse impozitului pe venit realizate in ultimele 12 luni anterioare nasterii. Pentru calcularea acestui cuantum veti prezenta adeverintele de salariat de la fiecare loc de munca si se va acorda 85% din suma acestor venituri.
Toate aceste drepturi sunt reglementate in Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 148/2005privind sustinerea familiei in vederea cresterii copilului - actualizata.
Art 1alin 1 prevede: