buna seara,ma numesc Mihai,si as dori sa imi deschid o mica firma cu profil de vanzare telefoane. acum am mai multe intrebari,tinand cont ca sunt la inceput si orice banut in plus lunar este binevenit. o prima intrebare ar fi cat m-ar ajunge din punct de vedere financiar? pe unde ar trebui sa umblu si ce acte ar trebui sa fac pentru inceput? repet sunt la inceput de drum in acest domeniu si orice raspuns imi va fi de folos pe viitor. intrebari ar fi multe...imi trebuie casa de marcat,contabila si asa mai departe. va rog sa ma ajutati cu orice fel de raspuns. va multumesc frumos.
Mai intai trebuie sa va ganditi ce anume doriti sa infiintati ( PFA, intreprindere individuala, SRL, SRL-D). Apoi mergeti la Registru Comertului sau la o firma specializata pentru infiintare. Apoi, nu ati dat prea multe detalii daca va fi un magazin sau un magazin on -line, in ambele cazuri ati avea nevoie de autorizatie de la primarie. Bineinteles imediat dupa infiintare, sau mai bine chiar inainte, luati legatura cu un contabil care sa va sfatuiasca.
pentru inceput as dori un PFA(magazin cu vanzarea de acasa). Daca nu ar fi foarte costisitor as face un magazin on line. de aceea am precizat ca sunt la inceput si orice sfat mi-ar fi de foarte mare ajutor. pentru inceput vreau sa fiu legal cu toate documtele si dupa ma intereseaza daca pentru PFA imi trebuie obligatoriu contabil. Va multumesc frumos.
Daca considerati ca va puteti descurca singur sa intocmiti si sa depuneti declaratii, precum si sa completati registrele obligatorii, atunci nu aveti nevoie de un contabil.
Daca este vorba de un pfa, ddin punct de vdere contabil dupa infiintare trebuie sa faceti urmatorii pasi:
- va faceti stampila;
- mergeti si va cumparati registru de incasari si plati si registru inventar de la orice librarie;
- in termen de 30 zile de la deschiderea pfa-ului mergeti la finante sa va ia in evidenta. Sa aveti la dv copii dupa actele pfa-ului, cele doua registre si stampila. Acolo ve-ti intocmi declaratia estimativa 220.
- tot de la finante va achizitionati si registru unic de control;
- in totacest timp faceti si demersurile pentru obtinerea autorizatiei de functionare de la primarie;
- daca ve-ti lucra cu persoane fizice trebuie neaparat sa va achiztionati si casa de marcat.
- nu uitati sa completati orice incasare sau plata in registru de incasari plati.