Situatia este in felul urmator: imi expira abonamentul la o teelfonie mobila (si anume Orange), ma duc sa -l prelungesc, mi se ofera posibilitatea sa achizitionez si un telefon, pe care l-am luat prelungind abonamentul cu 2 ani (voiam de fapt o prelungire numai de 1 an, insa la 2 ani pretul scadea). Reclama, raportul calitate-pret au fost factorii care m-au convins sa-l iau.
Ideea este ca il am de 3 zile si deja se blocheaza, apare ecran albastru, etc. Am sunat la ei, mi s-a spus ca poate fi returnat si m-a indrumat catre un orange shop. Ulterior, m-am dus, unde am dat peste un angajat recalcitrant care mi-a spus ca legea de returnare a unui produs defect in termen de 10 zile nu este valabila si trebuie sa-l bag in service.#-o mi-e teama, dupa cum s-a mai intamplat multora. sa spuna ca e prob de soft si sa mi-l dea la fel.
Frustrarea mea este legata de faptul ca, lasand la o parte aspecte ce tin de "fidelitate", in sensul ca suntem 4 oameni cu abonament de vreo 14 ani in retea, as fi vrut sa mi se ofere drepturile esentiale de consumator.
1. Intrebarea este urmatoarea: exista o lege prin care se poate returna un produs in termen de 10 zile? Daca da, care este aceasta si in ce conditii se aplica? (pt. ca presupun ca au mentionat in contract/garantie ceva care sa nu-i oblige in acest sens.
2. care ar fi sansele de reusita in cazul in care as face reclamatie la opc?
3. As vrea pur si simplu, o inlocuire a produsului cu un altul pt aceeasi suma (nu se bune problema de scontrare, desi nu m-as plange daca as putea si asta) :">
Multumesc tuturor care au rabdarea si amabilitatea sa ma ajute in aceasta prob! ;)
Ar trebui facuta diferenta intre motivele care v-au determinat sa doriti returnarea produsului, precum si intre modalitatile prin care l-ati achizitionat.
In privinta dreptului de returnare in 10 zile a unui produs, acesta exista doar in cazul in care produsul s-a achizitionat prin intermediul unui mijloc de comunicatie la distanta. Cu alte cuvinte, daca l-ati achizitionat dintr-un magazin online, aveti oricand dreptul sa il returnati in termen de 10 zile de la data la care ati primit produsul, fara sa fie nevoie sa invocati vreun motiv pentru returnare.
Daca ati achizitionat produsul dintr-un magazin traditional, atunci se aplica legislatia privind protectia consumatorului, care spune ca producatorul / ofertantul unui produs ar trebui sa va ofere garantie pentru produsul respectiv. In functie de defectele pe care le reclamati, legislatia il obliga pe producator sa va repare produsul sau sa il inlocuiasca.
Sanse aveti, insa mi-e greu sa va spun cat de mari sunt. :) In principal, genul asta de probleme se rezolva mai repede daca ii convingeti pe reprezentantii vanzatorului ca mai bine va fac pe plac decat sa continuati sa ii stresati cu problema dumneavoastra.
Daca insa defectul este unul minor (unele telefoane au pur si simplu o problema de soft, iar reinstalarea acestuia rezolva total si definitiv problema), atunci e greu de crezut ca veti obtine inlocuirea produsului. In toate cazurile, insistati sa va cereti drepturile consfintite prin certificatul de garantie si amintiti-le ca puteti oricand apela la ajutorul protectiei consumatorului.