avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 865 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Drept civil - moşteniri, drept de ... Garantie telefon mobil. Probleme service
Discuție deschisă în Drept civil - moşteniri, drept de proprietate şi altele

Garantie telefon mobil. Probleme service

Buna ziua,

am si eu o problema. Luna trecuta mi s-a stricat telefonul mobil, nu mai pornea. Dupa 9 zile l-am recuperat de la magazinul Vodafone din Cluj si ajuns acasa l-am pus la incarcat avand surpriza ca in momentul in care am introdus mufa incarcatoprului acesta sa se opreasca. L-am dus inapoi la magazin si de atunci e acolo. Am sunat dupa 8 zile sa intreb de el si mi s-a zis ca poate candva saptamana viitoare, adica peste 11-12 zile. Dupa cate stiu eu conform legii trebuie reparat in 10 zile. Referitor la acest subiect am urmatoarele nelamuriri:

1.dupa cunostintele mele, pe certificatul de garantie trebuie inscris clar ce lucrari s-au efectuat, eventual telefonul trebuie insotit de un deviz. Toate componentele schimbate trebuie sa aiba o garantie minima egala cu cea a telefonului (adica 1 an). Pe certificat era scris RELIPIRE, la insistente s-a desfacut tel. sa imi arate ce s-a relipit. Am dreptate ?

2.la predarea telefonului mi s-a inmanat spre semnare un proces verbal in care automat sunt de acord cu resoftarea telefonului si pierderea tuturor datelor, le-am zis ca lucru acesta e ilegal fiindca nu scrie nicaieri in manual ca pot sa faca asa ceva la care mi s-a raspuns ca atunci nu va fi preluat telefonul spre reparare.Am eu dreptate sau au ei ? Ideea e ca au resoftat telefonul fara sa fie necesara aceasta operatiune din moemnt ce era vorba doar de niste contacte dezlipite, cred ca o fac automat.

3. am cumparat telefonul impreuna cu incheierea unui abhonament, tocmai pentru a nu fi nevoit sa schimb cartelele samd. Ce se intampla cu abonamentul in perioada in care eu nu puteam sa folosesc telefonul ?

4. La primirea telefonului am constat ca pe certificatul de garantie scria data repararii cu doua zile inainte de a putea eu sa imi ridic telefonul, adica ziua a 7-a, la care imi raspunde tipul de acolo ca legea scrie data punerii in functiune. Cred ca nu au procedat cirect deoarece eu nu puteam sa imi ridic telefonul, acesta era in Bucuresti si practic garantia s-a prelungit doar cu 7 zile in loc de 9. Am dreptate ?

Va multumesc penrtu ajutor.

Cu stima,
------------------
Kuti Csaba
Cel mai recent răspuns: Dya85 , utilizator 22:28, 21 Februarie 2017
Situatia descrisa de dvs. prezinta o incalcare a legislatiei in domeniu.

Aveti toate sansele impotriva acestora.
data punerii in functiune nu suna corect...ci data in care il primiti inapoi ...si daca nu ma insel ....la probl cu abonamentul ...ei trebuia sa va dea un telefon in schimb....:) B-) luati un avocatzel de mana si in instanta cu ei ...pentru ca de vina sunt numai copilasii aia din service care se joaca cu telefoane...si scot si baga de prin ele...B-) mult noroc
Multumesc pentru raspuns, dar la ora asta nu se mai poate face nimic. Telefonul a iesit din garantie, bine-nteles intre timp s-a defectat iar. Avand in vedere ca am parasit Romania, m-am lasat pagubas cu faimoasa firma Connex - Mobifon- Vodafone. Am luat decizia sa cumpar alt telefon... mai ales ca am prins o oferta buna: Nokia N70 la cca 70 de euro, cam la o treime din pretul cu care se vindea in Romania.

Eu cred ca problema de baza sta in sistemul romanesc, in care Protectia Consumatorului nu poate sa faca altceva decat sa dea o amenda minora... si in afara de asta la telefon "te incurajeaza" cu: "apoi nu prea avem ce sa facem, ca astia de la Vodafone au avocati foarte buni". Pentru un telefon de 100 de euro nu merita sa intrii in sistemul juridic romanesc cu procese amanate samd... in care pierzi mai mult decat castigi. Cred ca pe asta se bazeaza si ei. Oricum la expirarea contractului le-am trimis o scrisoare de renuntare cu rugamintea de a nu fi sunat pentru prelungire samd. S-au conformat :)) nu m-sunat nimeni.

Multumsc oricum pentru raspuns.

Cu stima,

Kuti Csaba
1. RELIPIRE este descrierea reparatiei. Odata ce a fost relipire, evodent nu necesita niciun deviz. Nu este obligatoriu pentru "lipitor" sa va arate unde, dv. il p[reluati si il aduceti inapoi daca nu functioneaza. Nu este datoria nimaniu sa va explice de ce e lipit si nu relipit...

2. Acel proces-verbal este necesar ca, in caz ca se dovedeste necesitatea umblarii la soft, sa nu fie necesar sa va intrebe. Dealtfel, ii este adus fiecarui om la cunostinta de posibilitatea pierderii datelor. E ca un accept la o operatie, o plasa de salvare pentru ei... Dar nu cred sa nu aiba ei dreptate. Nu inteleg de unde stiti ca nu era nevoie de resoftarea telefonului, credeti-ma, nu fac acest lucru de fiecare data cand un telefon este prezentat la reparatii... Deci, daca nu sunteti specialist, nu p[uteti sti ca acele fire nu s-au dezlipit inainte de softarea initiala a telefonului, ceea ce a determinat functionarea defectuoasa a softului, deci necesitatea de resoftare...

3. Faptul ca nu puteti folosi telefonul nu va afecteaza folosirea abonamentului, prin urmare... nu se intampla nimic!

4. Puteati, odata ce telefonul e reparat, sa-l ridicati din Bucuresti! Stiu, e stupid, dar asa este legea, ca in momentul cand telefonul e reparat, atunci inceteaza numaratoarea zilelor de prelungire a garantiei.

In concluzie, rugati-va sa se mai defecteze o data in primele 6 luni de garantie, puteti cere inlocuirea! :D

Completare ulterioara: Dv. va puteati folosi de urmatoarea prevedere "Timpul de nefuncţionare menţionat la prelungeşte în mod corespunzător termenul de garanţie şi curge din momentul sesizării vânzătorului/unităţii service până la aducerea produsului în stare de utilizare normală şi al notificării în scris în vederea ridicării produsului sau predării efective a produsului către consumator. " Dar, avand in vedere ca 2 zile inainte ati primit notificarea (de regula prin sms), ei nu se abat de la lege.
Incorect, dar legal!
Ultima modificare: Luni, 28 Ianuarie 2008
Liliana Gradinaru, Avocat
Buna ziua,

confrom legii fiecare opeatie trebuie insotita d un deviz. In cazul de fata relipirea trebuie sa aiba un termen de garantie. Orice operatie efectuata pe telefon trebuie sa aiba o garantie. In cazul de fata. Daca se presupune ca operatia nu a fist efectuata cum trebuie si respectiva piesa se dezlipeste peste 2 luni, telefonul fiind iesit deja din garantie, e sunt obligati sa relipeasca piesa respectiva pentru ca lucrarea e inca in perioada de garantie.

In certificatul de garantie sunt cateva adrese cu centre service unde se poate duce telefonul. Nu e vina mea ca ei nu au specialisti s nu sunt in stare sa il repare in centrul respectiv. Ma intreb: daca dumneavoastra duceti o masina in service, nu se poate repara in Romania, este trimisa in Germania unde se repara, dar din anumite motive se trimite inapoi peste 6-7 luni dar cu mentiunea ca a fost reparata la data respectiva, dumneavoastra ce ati zice daca vi s-ar comunica caputeati sa mergeti dupa ea in Germania.

Nu, nu puteam sa ridic telefonul din Bucuresti pentru ca eu l-am predat la Cluj. Dupa logica descrisa de dumneavoastra, eu aflu ca telefonul e raparat, ma duc la Cluj sa il ridic... nu mi-l dau ca nu il au. Deci e retinere ilegala a telefonului, nu ? Dupa discutiile cu individul de la serviceul din Cluj, am aflat ca fac resoftarile de fiecare data, e primul lucru care il fac pentru ca exista posibilitatea ca eroarea sa fie cauzata de o eroare soft.

Resoftarea nu mai era necesara pentru ca a fost resoftat cu o saptamana inainte cu acelasi soft. Aceeasi versiune.... nu este necesara resoftarea daca se dezlipesc niste picioruse. Resoftarea, mai exact inseamna reinlocuirea softului cu o versiune mai noua. Ceva in genul update de windows. Resoftarea se face in general pentru imbunatatirea functionarii telefonului deoarece dupa lansarea pe piata telefoanele nu sunt 100 % testate, ma apar erori care sunt corectate pe parcurs.

Si daca tot vorbm de serviceul Connex-Mobifon-Vodafone si despre specialistii lor.. Sora mea a fost sunata ca s-a dezlpit softul de pe telefon :)). Nu mi-a venit sa cred cand am auzit :))

Legat de ultima parte a comentariului dumneavoastra, m-am folosit de respectiva clauza legala si garantia telefonlui a fost prelungita cu un an nu cu o luna. A fost inlocuita placa de baza, ceea ce automat conform legii duce la o noua garantie a intregului telefon (practic s-a inlocuit tot inafara de carcasa).

Discutia oricum e depasita deja... telefonul a iesit din garantie de mult.... deja a fost chiar si reciclat....

Multumesc oricum de raspuns...

Cu stima,

Kuti Csaba

Alte discuții în legătură

Lege returnare in termen de 10 zile - produs defect Corina T. Corina T. Buna seara! Situatia este in felul urmator: imi expira abonamentul la o teelfonie mobila (si anume Orange), ma duc sa -l prelungesc, mi se ofera ... (vezi toată discuția)
Mi-au anulat garantia astia de la orange anonim999 anonim999 Salut , deci , am cumparat acum 2 luni un telefon pe abonament la Orange , acum 3 zile cand ajung acasa touchscreen-ul telefonului nu mai functiona, desi ... (vezi toată discuția)
Telefon mobil cu defectiuni, in garantie JulianDoe JulianDoe buna ziua, in luna martie 2016 am cumparat un telefon de la o firma de telecomunicatii, cu prelungire a abonamentului pentru inca 2 ani. dupa 2 -3 saptamani, ... (vezi toată discuția)