Buna ziua,
Care este obligatia angajatorului fata de un fost angajat Mapn, trecut in rezerva, pensionar, care este angajat la "patron"?
Trebuie sa i se intocmeasca carte de munca atat timp cat el la angajare declara ca nu i-a fost intocmita anterior?Va rog sa-mi raspundeti facand trimitere si la lege. Multumesc frumos.
Cunosc obligatiile fata de angajatii nou incadrati, eu ma refer strict la fostele cadre Mapn....unde scrie exact ca lor nu li se intocmesc carti de munca?
1. Cat ati fost cadru MApN nu ati avut carnet de munca (unde scrie? intrebati la ei, au regulemente speciale). Acum vi se poate face, la civil, dar nu aveti nevoie de el.
Perioada lucrata (stagiul de cotizare pentru pensie) este trimisa la Casa de Pensii prin declaratiile lunare facute de angajator.
2. Cand va inceteaza un CIM la un angajator ii cereti o adeverinta de vechime, daca vreti neaparat sa aveti un document la mana. S-au cereti o adeverinta cu stagiul de cotizare de la Casa de Pensii (contra sumei de 10 lei).
Va multumesc pentru raspuns. Nu sunt in situatia angajatului ci a partii angajatorului...avem 4 angajati foste cadre Mapn ( nu sunt civili, ci in rezerva) si mi s-a cerut de catre conducere sa raspund pertinent si justificat la aceasta problema. Din auzite :) stiu ca lor nu li se intocmesc carti de munca.Si totusi.....o trimitere catre o lege, un articol? multumesc frumos
Nu exista o asemenea prevedere legala.
Cred ca este un zvon aiurea.
Un fost cadru MApN este acum salariat ca noi toti si se bucura de toate drepturile legale (deci si de a avea carnet de munca - numai cu perioada lucrata in civilie).