Marți, 11 februarie, are loc evenimentul: Negocierea colectivă - Alegerea reprezentanților angajaților și provocările practice. Participă →
Ma confrunt cu urmatoarea situatie inedita: un fost cadru militar care a trecut in rezerva prin demisie in cursul anului 2007 ne solicita sa-i comunicam toate veniturile pe care el le-a obtinut pe perioada cat a fost angajat la aceasta unitate militara. Mentionez ca acesta a avut contract de munca individual incheiat pe o perioada determinata. Carnet de munca nu a avut deoarece cadrele militare constituie o exceptie de la regula. Acum, societatea comerciala unde s-a angajat ulterior persoana respectiva doreste sa-i incheie carnet de munca si in acest sens, el ne solicita comunicarea veniturilor pentru perioada respectiva. Conform art. 18 din Decretul 92/1976 inteleg ca perioadele de indeplinire a serviciului militar si vechimea in serviciu se dovedesc fie cu livretul militar fie cu acte eliberate de organele militare competente.
Intrebarea mea este urmatoarea: in adeverinta pe care o voi elibera, ce fel de informatii trebuie sa trec? Sunt obligata sa-i comunic veniturile obtinute in perioada respectiva, sporurile si alte drepturi de natura salariala? Sau trebuie doar sa-i comunic vechimea ca si cadru militar? Va trebui sa mentionez si functia, locul de munca in conditii deosebite, incadrarea in grupe;e 1 si 2 de munca?Sunt derutata si nu as vrea sa comunic ceva mai mult decat este necesar, dar nici mai putin ca sa nu ne reclame in instanta. Multumesc.
Multumesc mult. Deci eu inteleg din ceea ce mi-ati explicat ca in carnetul de munca pe care societatea comerciala unde acesta este angajat il va intocmi, nu va completa cu absolut nimic despre perioada cat a lucrat ca si cadru mulitar. In acest caz, eu, ca si unitate militara, mai am obligatia de a-i raspunde la solicitarea sa si anume aceea de a-i comunica veniturile, sporurile si alte sume pe care le-a castigat pe perioada cat a fost cadru militar?
Imi puteti indica si o baza legala pentru a justifica faptul ca perioada lucrata de un cadru militar nu poate fi inscrisa in carnetul de munca? Stiu ca , cadrele militare nu au carnet de munca, dar ma gandeam ca nu cumva, in momentul in care paraseste sistemul militar si va avea carnet de munca, acesta sa nu trebuiasca a fi completat si cu perioada anterioara, adica chestiuni generale legate de vechime si la ce unitate a lucrat si functia.