ii pot cere in momentul inchirierii unui spatiu proprietarului sa imi inmaneze o copie a avizului de securitate la incendiu si pentru verificarea instalatie electrice - acel buletin de analiza PRAM? in baza carei legislatie?
Conform L 319/2006- securitate si sanatate in munca SSM- ca angajator sunteti obligat sa luati toate masurile SSM , pentru eliminarea sau diminuarea riscurilor de accidentare si boli profesionale. Deci nu propietarul trebuie sa aiba avizele respective, deoarece nu el desfasoara activitate acolo si nu are angajati. Conform L319/06, ca angajator trebuie sa desfasurati activitati de prevenire si protectie SSM ( protectia muncii). Adica sa aveti pe cineva care sa aiba specialitatea respectiva ( dvs. daca aveti curs absolvit, un lucrator desemnat, sau un serviciu extern)
Daca nu aveti, va sfatuiesc sa aveti cat mai repede, deoarece controalele ITM s-au inmultit si se dau amenzi mari. De..... din ce sa avem si noi buget!
:-/
Dupa parerea mea, te poti folosi de acel buletin PRAM, daca exista, daca mai este valabil (conform legislatiei actuale el este valabil 6 luni) si daca este stipulat in contractul de inchiriere ca intra in sarcina proprietarului efectuarea acestor verificari(prin persoane autorizate pentru acest lucru).
Daca nu sunt indeplinite cumulativ aceste trei conditii, cred ca nu te poti folosi de acel buletin, deoarece in el se trece, obligatoriu, numele beneficiarului.
A doua intrebare nu o inteleg.
Daca te referi la legislatia care obliga la efectuarea acestor verificari, pot sa-ti spun ca fiecare autoritate care are atributii de control lucreaza dupa cate o lege specifica plus prescriptiile electrice in domeniu.
Daca te intereseaza pot sa-ti enumar cateva.
Am chemat firma specializata pentru masuratori in vederea obtinerii buletinului PRAM , dar s-a constatat ca nu exista centura de impamantare. Este obligatia mea ca chirias in spatiul respectiv sa fac aceasta centura sau a proprietarului spatiului?
Daca puteti sa-mi indicati si baza legislativa .
Multumesc.
Dl. Marinescu, sunt foarte multi factori care trebuiesc luati in calcul.
De ex: clauze in contract, destinatia spatiului, vechimea constructiei ( implicit a inst. electrice ), vechimea bransamentului, modificari ale inst. electrice, etc.
Daca doriti mai multe relatii, trebuie sa-mi dati dvs. mai multe informatii.
Intotdeauna se gaseste o rezolvare.
Astept un semn de la dvs.
PS:intamplator lucrez in domeniul electric.
Verificare pram
nety2014
Verificare PRAM
Pentru un cabinet veterinar care isi desfasoara activitatea intr-un apartament situat la parterul unui bloc de locuinte, cabinet dotat cu ... (vezi toată discuția)