buna ziua, administratorul unei firme poate sa isi vanda autovehiculul firmei? ce acte trebuie intocmite intre firma si el? si mai departe, la finante ceva declaratii? sau in alte parti?
Conform pct. A.4 din Normele metodologice de intocmire si utilizare a documentelor financiar-contabile aprobate prin OMEF 3512/2008 documentele justificative provenite din tranzactii/operatiuni de cumparare a unor bunuri de la persoane fizice, pe baza de borderouri de achizitii, pot fi inregistrate in contabilitate numai in cazul in care se face dovada intrarii in gestiune a bunurilor respective.
Prin urmare, pentru achizitia utilajelor de la persoana fizica este nevoie de borderou de achizitie (se poate utiliza si contract de vanzare-cumparare, mai ales ca este vorba de utiliaje), precum si proces-verbal de receptie sau proces-verbal de punere in functiune a utilajelor respective.
In privinta obligatiilor fiscale, conform art. 42 lit. g) din Codul fiscal sunt considerate venituri neimpozabile veniturile primite ca urmare a transferului dreptului de proprietate asupra bunurilor mobile din patrimoniul personal. In acest sens este recomandat sa solicitati persoanei fizice o declaratie pe proprie raspundere din care sa reiasa ca utilajele provin din patrimoniul personal (nu au fost achizitionate pe persoana fizica autorizata, spre exemplu, ca utilajele sa faca parte din patrimoniul afacerii si nu din cel personal).
Nefiind venituri impozabile in sensul impozitului pe venit, ele nu sunt supuse nici contributiei la asigurarile sociale de sanatate cu regim de retinere la sursa conform art. 296 indice 24 din Codul fiscal.
Obicte de inventar
pohata
BUNA ZIUA
am primit o donatie (cadou) de la o persoana mai multe obiecte care i-mi sunt necesare unui IF si vreau sa le inventariez CUM SE PROCEDEAZA ... (vezi toată discuția)