Acum doi ani am inceput o colaborare cu un furnizor care incerca sa intre pe piata cu o marca noua de produse. In dorinta unei colaborari eficiente de ambele parti am convenit de la bun inceput ca marfa livrata de el o vom plati pe masura vanzarilor din magazin. Deci nu exista stabilit clar un termen de plata al facturilor(scadenta). Comenzile s-au facut telefonic sau trimise pe fax dupa care bunurile au fost livrate prin curier rapid. Facturile au fost emise de furnizor, la delegat completate cu datele administratorului de la firma noastra, iar la rubrica semnatura de primire a semnat administratorul nostru, in momentul preluarii bunurilor.
Mentionez ca nu exista specificata pe factura data scadentei ( conform intelegerii) si nici un contract intre parti.
Ieri am primit o citatie cu somatie de plata din partea furnizorului, dupa care am luat legatura cu el telefonic si i-am solicitat acceptarea returului marfii ( pentru ea exista inca pe rafturile magazinului nostru) si mi-a spus clar ca nu-l intereseaza decat incasarea debitului.
Intrebarea mea este, avand in vedere cele de mai sus, in cazul in care nu este prevazut in factura data scadentei (si nu exista un contract sau angajament de plata intre parti cum as putea rezolva aceasta problema....totusi imi doresc o rezolvare amiabila. Se poate cumva sa-l fortez sa-si ia marfa inapoi? un retur de marfa cu factura?
Daca pana la urma se ajunge in instanta ce se poate intampla mai departe?
eu stiam ca regula este ca atunci cind pe factura nu este trecuta scadenta si nu exista nici contract, ea se socoteste la data emiterii, adica plata pe loc.
In primul rand faceti o notificare scrisa prin care solicitati returul bunurilor nevandute . Iar o exceptie pe care trebuie sa o formulati in intampinare este faptil ca suma nu este exigibila .
Dar sfatul meu este sa angajati un aparator .