o asociatie nonprofit a incheiat pentru declararea sediului social un contract de comodat pentru un an; perioada a ecpirat ,nu s-a prelungit contractul de comodat ; ce probleme pot aparea dpv juridic pentru asociatie (ONG) ?
Nu exista o sanctiune specifica pentru situarea in situatia de sediu a carui baza contractuala nu mai este valida, dar pot fi probleme daca si in fapt adresa nu mai e functionala, adica daca se trimite corespondenta oficiala pe acea adresa vine returnata cu "destinatar necunoscut la adresa", ca risca sa fie ONG-ul considerat ca fantomatic, care se ascunde / sustrage de la a fi contactat.... trebuie deci rezolvata problema, fie facut un nou contract de comodat sau de inchiriere tot pentru acea adresa, fie transferat sediul la alta adresa. Si operata prin judecatorie acea modificare de statut...
Practic intrebarea mea e daca poate functia in continuare pe adresa de la sediul respectiv, fara sa se mai prelungeasca contractul de comod si fara a se incheia unul nou? Risca ceva amenzi din partea cuiva sau ar exista doar "sanctiunea" de a nu primi corespondenta?
Asa cum am mai spus, nu exista sanctiune specifica, insa in diverse situatii i se poate solicita sa isi demonstreze sediul si se trezeste in situatia ca nu o poate face... sau da proprietarul spatiuli nu ii mai permite sa functioneze, ii spuna sa dispara de acolo pana a doua zi ca nu are niciun drept etc. Ca si daca proprietarul e cineva care nu ar face asa ceva, daca are proprietarul o problema si preia spatiul un creditor al acestuia de exemplu....