Buna seara! Problema in care va rog sa ma ajutati, este veche. In vara lui 1997 am plecat dintr-un apartament in care am blindat caloriferele ca sa nu se intample ceva neplacut. In iarna acelui an n-a fost caldura in bloc iar in anul urmator s-au desfintat centralele termice din oras. Am avut toate taxele la zi pana in 2005 cand am aflat ca am o suma de plata. Intreband ce reperezinta, raspunsul a fost ' recalculare' fara alte detalii. Tot atunci s-a schimbat administratorul care a preluat listele (fara explicatii). Incercand sa aflu de unde a aparut aceasta suma, l-am suparat pe actualul administrator care a inceput sa-mi calculeze penalizari (din 2011). Daca suma provine, presupun, din taxe legate de dezactivarea centralelor si aceasta institutie nu mai exista in oras, unde se vor depune banii? Daca este o recalculare inseamna ca suma a fost, totusi, platita de catre vecini, deci lor le datorez. Persoane care coordoneaza activitatea asociatiilor de proprietari mi-au spus sa nu platesc, pentru ca, daca nu m-au dat in judecata pana acum, inseamna ca nu pot justifica de unde provine suma. Va rog sa-mi spuneti daca se cere o arhiva a tabelelor cu platile lunare, cat timp si unde se pastreaza. Cum pot rezolva problema fara sa dau banii administratorului (in buzunarul lui)? Va multumesc!
Aveti dovada că „In vara lui 1997 ati plecat dintr-un apartament in care ati blindat caloriferele”, adica un proces verbal incheiat cu administratia ?
Dacă da, puteți notifica printr-un executor judecătoresc faptul că suma pretinsă in 2005 cu titlul de recalculare nu este datorată și în cazul în care nu v-a fi scoasă din lista impreună cu penalitatile calculate abuziv, va veti adresa instantei judecatoresti competente. Puteti de asemenea sa apelati la un negociator sau la un mediator profesionist pentru a va rezolva problema.
"in 2005 cand am aflat ca am o suma de plata.
Intreband ce reperezinta, raspunsul a fost ' recalculare' fara alte detalii."
Cum ati aflat,cine va informat ?
Cine va raspuns ca reprezinta "recalculare "?
"actualul administrator care a inceput sa-mi calculeze penalizari (din 2011). "
Trebuie sa cunoasteti ca administratorul de imobil nu are competenta sa dispuna calcularea si impunerea de sume dupa bunul plac,el este angajat al asociatiei de proprietari si executa hotararile dispuse de adunarea generala,de presedinte si de comitetul executiv
Dv nu cunoasteti concret natura sumei de baza " Daca suma provine, presupun,".mergeti pe presupuneri,care nu ajuta la analiza situatiei si la eventual raspuns la obiect
"arhiva a tabelelor cu platile lunare, cat timp si unde se pastreaza"
Conform norme in vigoare arhiva asociatiei de proprietari se patreaza statele de plata timp de 50 de ani ,restul documentelor timp de 10 ani
"fara sa dau banii administratorului (in buzunarul lui)?"
Aveti o perceptie gresita,deoarece administratorul de imobil daca desfasoara si activitatea de casier,sumele pe care le incaseaza le evidentiaza in gestiune,elibereaza chitante justificative,astfel incat nu poate -legal-sa isi insuseasca sume din platile realizate de proprietari
In temeiul L nr 230/2007 art 10 solicitati oficial presedintelui de asociatie sa va puna la dispozitie documentele justificative pentru suma impusa
Totodata ,mai aveti varianta sa contestati valoarea impusa dv in lista de plata ,in temeiul HG nr 1588/2007 art 12 A al c si d,in termen de 10 zile de la afisarea acesteia.Presedintele de asociatie este obligat sa raspunda la contestatie in termen de 7 zile
Multumesc pentru raspuns. Sunt necesate cateva precizari: o prietena care locuieste in acelasi bloc intreba, cand platea pentru ea, daca eu am ceva de platit. Ea m-a informat. 'Recalculare' mi-a spus administratorul. Nu am participat la adunarea generala din 2010 dar am citit procesul verbal in care este consemnata doar alegerea presedintelui, realegerea administratorului (si marirea indemnizatiei acestuia), nici un alt subiect. In 2011 si urmatorii ani nu s-a tinut adunarea generala pe motiv ca 'administratorul nu are timp' (l-am citat pe presedinte).
'Dv nu cunoasteti concret natura sumei de baza' - normal ca n-o cunosc, tocmai asta este problema, nimeni nu poate sa-mi spuna de unde a aparut aceasta suma (doar la mine s-a recalculat ceva?!)
Perceptia mea este gresita doar teoretic. Practic acest administrator face calcule dupa bunul plac, este si casier si are si stampila asociatiei (a 'imprumutat-o' de la presedinte si refuza sa o dea inapoi). Un exemplu graitor: sunt scari fara pierderi la apa si scari cu 12 m³ pierdere pe apartament. Cand a fost solicitat sa verifice de unde sunt pierderile a raspuns ca nu este treaba administratiei. O perioada s-a platit fond de rulment, fara chitanta, iar acum nu recunoaste, deci 'nu poate -legal-sa isi insuseasca sume din platile realizate de proprietari', dar ilegal- poate.
Am incercat variante de comunicare, verbala- fara succes; cerere scrisa- fara numar de inregistrare (nu exista asa ceva) si fara raspuns; prin posta - am primit plicul retur - destinatar negasit.
Multumesc pentru indiciile valoroase pe care le voi incerca!