Buna ziua,
In urma unui contract de executie lucrari, in baza procedurii de achizitie publica, s-a semnat intre consiliul local al localitatii X si firma Y respectivul contract. Ulterior, in baza unui act aditional la respectivul contract, s-a cesionat contractul unui alte firme, sa zicem firma W. act aditional semnat de primar, in numele consiliului local.
Dupa alegerile din 2008 primarul a fost schimbat iar noul consiliul local constituit contesta validitatea actului aditional si intrunindu-se in comisia, a decis rezilierea contractului p motiv de cesionare catre o alta firma, fara a avea acordul consiliului local. Intrebare: Primarul care a semnat actul aditional, reprezinta consiliul local, actul lui semnat si inregistrat e valabil si valid?
Multumesc
In mod normal, la inceputul unui mandat se adopta o hotarare a consiliului local prin care primarul este mandatat sa reprezinte consiliul la semnarea contractelor incheiate in baza OUG 34/2006 (achizitiile publice). Consiliul local, in calitate de autoritate deliberativa a unitatii administrativ-teritoriale, nu poate semna contracte; ordonatorul de credite si autoritatea executiva este primarul. Problema nu este aceasta, ci daca in contractul initial se prevedea posibilitatea subcontractarii/cesiunii si in ce conditii. Daca nu s-au respectat aceste conditii, actul aditional este nul, indiferent de cine a fost semnat.
Exista anumite situatii (cum ar fi contractele de delegare de gestiune a serviciilor publice de interes local) care prevad o procedura speciala:
1. consiliul aproba delegarea gestiunii, contractul cadru de delegare si demararea procedurilor de licitatie deschisa in vederea concesionarii;
2. consiliul aproba rezultatul licitatiei si desemneaza reprezentantul sau (de regula primarul) la incheierea contractului de delegare a concesiunii respective;
3. orice act aditional la acest contract trebuie mai intai aprobat de consiliu local prin hotarare si abia apoi incheiat in forma scrisa.