avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 455 soluții astăzi
Forum Discuţii contabile şi ... Impozite şi taxe locale Impozit casa
Discuție deschisă în Impozite şi taxe locale

Impozit casa

buna,am construit o casa in rosu in 2007,in fiecare an am mers la primarie reinoind autorizatia de constructie,nereusind sa terminam casa,e o casa in rosu nelocuibila.Anul acesta am mers sa-mi reinoesc autorizatia din nou,mi-au zis ca am de platit impozit retroactiv pe casa pe toti anii anteriori.intrebarea mea este cum e posibil asa ceva cand eu in fiecare an am mers la ei ,mi-am facut documentatia necesara,platit taxa de reinoire a autorizatiei de constructie,nu mi-au zis in nici un an ca ar trebui plati impozit daca casa nu e terminata,iar anul acesta spunandu-mi ca trebuie sa platesc din urma...poate cineva s-a mai confruntat cu asa ceva.Va multumesc!!
Ultima modificare: Luni, 29 Septembrie 2014
ContSters332251, utilizator
Cel mai recent răspuns: Ioan Petru Butariu , Contabil 15:31, 2 Octombrie 2014
Ati avut o autorizatie al carei termen a expirat?
autorizatia ti-o da pe un an de zile,dar am prelungit-o in fiecare an din 2007 ...
Potrivit Ordinul nr. 839/2009 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii


ARTICOLUL 53

Prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare
(1) În cazul în care lucrările de construcţii nu au fost începute ori nu au fost executate integral în termenele stabilite prin autorizaţia de construire/desfiinţare potrivit prevederilor art. 52, investitorul poate solicita autorităţii emitente prelungirea valabilităţii autorizaţiei.
(2) Prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare se va solicita cu cel puţin 15 zile înaintea datei expirării termenului de valabilitate şi se poate acorda, potrivit Legii, o singură dată pentru cel mult 12 luni.
(3) Decizia privind acordarea prelungirii valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare este de competenţa emitentului acesteia, în baza examinării cererii în raport cu:
a) interesul public;
b) complexitatea lucrărilor autorizate;
c) stadiul executării lucrărilor ori cauzele care au dus la nerespectarea termenelor prevăzute în autorizaţie.



ARTICOLUL 54

(1) Autorizaţia de construire/desfiinţare îşi pierde valabilitatea prin:
a) neînceperea lucrărilor în termenul de valabilitate stabilit prin autorizaţia de construire/desfiinţare ori nefinalizarea acestora conform duratei de execuţie stabilite prin autorizaţie, dacă nu a fost solicitată prelungirea valabilităţii autorizaţiei;
b) nefinalizarea lucrărilor în termenul acordat ca prelungire a valabilităţii autorizaţiei;
c) modificarea condiţiilor, datelor sau conţinutului documentaţiei care a stat la baza emiterii autorizaţiei.
(2) În situaţiile prevăzute la alin. (1) este necesară emiterea unei noi autorizaţii de construire/desfiinţare.
(3) În cazul nefinalizării lucrărilor în termenul acordat prin prelungirea valabilităţii autorizaţiei de construire/desfiinţare, continuarea lucrărilor rămase de executat se va putea face numai după emiterea, în condiţiile legii, a unei noi autorizaţii de construire/desfiinţare, corespunzător stadiului fizic al realizării lucrărilor autorizate la data solicitării, pentru lucrările de construcţii rămase de executat în raport cu proiectul şi avizele care au stat la baza emiterii autorizaţiei iniţiale. În această situaţie taxele de autorizare se vor calcula corespunzător valorii lucrărilor rămase de executat.



Codul Fiscal:

ART. 249 Reguli generale
(5) În înţelesul prezentului titlu, clădire este orice construcţie situată deasupra solului şi/sau sub nivelul acestuia, indiferent de denumirea ori de folosinţa sa, şi care are una sau mai multe încăperi ce pot servi la adăpostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalaţii, echipamente şi altele asemenea, iar elementele structurale de bază ale acesteia sunt pereţii şi acoperişul, indiferent de materialele din care sunt construite. Încăperea reprezintă spaţiul din interiorul unei clădiri.


ART. 254 Dobândirea, înstrăinarea şi modificarea clădirilor
(8) Atât în cazul persoanelor fizice, cât şi în cazul persoanelor juridice, pentru clădirile construite potrivit Legii nr. 50/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, data dobândirii clădirii se consideră după cum urmează:

a) pentru clădirile executate integral înainte de expirarea termenului prevăzut în autorizaţia de construire, data întocmirii procesului-verbal de recepţie, dar nu mai târziu de 15 zile de la data terminării efective a lucrărilor;

b) pentru clădirile executate integral la termenul prevăzut în autorizaţia de construire, data din aceasta, cu obligativitatea întocmirii procesului-verbal de recepţie în termenul prevăzut de lege;

c) pentru clădirile ale căror lucrări de construcţii nu au fost finalizate la termenul prevăzut în autorizaţia de construire şi pentru care nu s-a solicitat prelungirea valabilităţii autorizaţiei, în condiţiile legii, la data expirării acestui termen şi numai pentru suprafaţa construită desfăşurată care are elementele structurale de bază ale unei clădiri, în speţă pereţi şi acoperiş. Procesul-verbal de recepţie se întocmeşte la data expirării termenului prevăzut în autorizaţia de construire, consemnându-se stadiul lucrărilor, precum şi suprafaţa construită desfăşurată în raport cu care se stabileşte impozitul pe clădiri.


Deci la emiterea unei noi autorizatii trebuia consemnat stadiul fizic al lucrarilor, si daca se indeplineau conditiile pt a fi cladire, trebuia declarata si platit impozitul. Trebuia de asemenea rectificat si impozitul pe teren.
Ultima modificare: Miercuri, 1 Octombrie 2014
Ioan Petru Butariu, Contabil
mersi,din 2007 nu am mai facut nimic la casa,in fiecare an am mers la primarie ,am platit taxele de autorizatie ce ni s-au cerut,au venit si constatat ca nu e terminata casa,in fiecare an ne-au eliberat o noua autorizatie pe 12 luni ,in nici un an nu mi-au zis ca ar trebui platit impozit,anul acesta mergand la primarie ,mi-au zis ca trebuie sa platesc impozit pe anii anteriori,nu mi se pare corect,frustrarea mea e ca trebuiau sa-mi zica din al doilea sau treilea an ca trebuie sa platesc ...multumesc oricum pt raspuns
Da, asa este. Mai ales ca organul fiscal are urmatoarea obligatie prevazuta de Cod proc fiscala:

Art. 7 Rolul activ

(1) Organul fiscal înştiinţează contribuabilul asupra drepturilor şi obligaţiilor ce îi revin în desfăşurarea procedurii potrivit legii fiscale.

(2) Organul fiscal este îndreptăţit să examineze, din oficiu, starea de fapt, să obţină şi să utilizeze toate informaţiile şi documentele necesare pentru determinarea corectă a situaţiei fiscale a contribuabilului. În analiza efectuată organul fiscal va identifica şi va avea în vedere toate circumstanţele edificatoare ale fiecărui caz.

(3) Organul fiscal are obligaţia să examineze în mod obiectiv starea de fapt, precum şi să îndrume contribuabilii pentru depunerea declaraţiilor şi a altor documente, pentru corectarea declaraţiilor sau a documentelor, ori de câte ori este cazul.

(4) Organul fiscal decide asupra felului şi volumului examinărilor, în funcţie de circumstanţele fiecărui caz în parte şi de limitele prevăzute de lege.

(5) Organul fiscal îndrumă contribuabilul în aplicarea prevederilor legislaţiei fiscale. Îndrumarea se face fie ca urmare a solicitării contribuabililor, fie din iniţiativa organului fiscal.


Ar fi trebuit sa va indrume sa depuneti declaratia mai de mult.

Alte discuții în legătură

Impozit caldiri persoane juridice oanazaharov oanazaharov Buna ziua! As vrea sa va intreb daca in conditiile in care firma mea are ca obiect principal de activitate- vanzare si cumparare de imobile proprii- trebuie ... (vezi toată discuția)
Autorizatia de construire expira. in ce stadiu al constructiei pot intabula imobilul? VALERICA1955VALERICA VALERICA1955VALERICA Buna ziua, am o casa cu etaj in constructie.Am reusit sa montezi ferestrele si usile exterioare,exteriorul l-am izolat si vopsit iar gardul este cu ... (vezi toată discuția)
Trebuie platit impozit pe cladire si teren la apartamentele ce sunt produs finit? violeta.grigorescu violeta.grigorescu Buna ziua, Am rugamintea sa ne spuneti daca trebuie platit impozit cladire si teren la apartamentele ce sunt produs finit, respectiv, marfa in vederea ... (vezi toată discuția)