cineva spunea ca e necesara o declaratie de pierdere si la notar,in afara de anuntul din monitorul oficial.
(2) În cazul pierderii, distrugerii sau a furtului actului de studii original cererea de eliberare a duplicatului este însoţită de următoarele acte, care se arhivează cu titlu permanent:
a) declaraţia notarială, dată de titularul actului, în care sunt cuprinse toate elementele necesare pentru identificare, împrejurările în care actul original a fost pierdut, precum şi alte precizări care să confirme dispariţia actului de studii respectiv. Se va menționa, în mod abligatoriu, „actul de studii original nu a fost lăsat gaj/garanție la o instituție de stat sau particulară, din țară sau din străinătate și nu a fost înstrăinat cu bună știință altei persoane fizice sau juridice”;
b) dovada publicării pierderii, distrugerii sau furtului actului de studii, în Monitorul Oficial al României, partea a IlI -a;
a) copie legalizată la notariat după certificatul de naştere/căsătorie;
b) două fotografii alb-negru sau color, format 3 x 4 cm;
c) aprobarea scrisă a inspectoratului şcolar pentru eliberarea duplicatului.
(3) Pentru publicarea pierderii/distrugerii/furtului unui act de studii, titularul se adresează „Monitorului Oficial al României, partea a III-a", depunând un anunţ care va cuprinde următoarele date: denumirea actului de studii original, numele titularului, iniţialele prenumelui tatălui/mamei şi toate prenumele titularului, anul absolvirii, seria şi numărul actului, numărul şi data la care a fost înregistrat în evidenţele unităţii de învăţământ emitente.
~ final discuție ~