avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1784 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Protecţia consumatorului, ... Garantia serviciilor. Defect auto aparut dupa ...
Discuție deschisă în Protecţia consumatorului, garanţii şi probleme asociate produselor şi serviciilor

Garantia serviciilor. Defect auto aparut dupa spalatorie si teapa primita de la service! Sau nu!?

Buna ziua,

Consider ca am fost neindreptatit de un service auto in urma unei reparatii facute si doresc sa va povestesc pe scurt intamplarea mea:

Dupa ce am plecat cu masina de la spalatorie, mi-a aparut o oroare cu un airbag in bordul masinii. Ca orice om, m-am dus la service sa vad despre ce e vorba si sa repar defectul.
La service, primul lucru mi s-a spus ca m-am asezat cu genunchiul pe scaun si s-a rupt un arc care declanseaza airbag-ul (mi-am dat seama ca spalatorul a facut asta). Solutia... "Stergem eroarea, te costa 50 lei".
Ok am zis si am plecat de acolo multumit, cu reparatia facuta.
A doua zi, eroarea a aparut din nou. Am sunat la service, la care omul ma intreaba daca am miscat scaunul, de parca nu trebuia sa fac asta si prin urmare este vina mea. Am zis da! si el cica... Pai d'aia a aparut eroarea din nou! :)) Amuzant nu?
Ok, am intrebat cat costa si mi-au spusca ma costa 50 lei, ca sa puna o dioda si sa pacaleasca un martor.

Am zis bine! si cei 50 lei care i-am dat inainte? pentru ce i-am platit? ... sa nu mai zic de cei de la spalatorie pe care sunt si mai suparat.

Inainte de a ma duce la fiecare in parte, service si spalatorie, doresc sa va intreb cum sa procedez, pentru ca stiu ca exista o garantie a serviciilor iar serviciul oferit de service presupun ca are si el garantie.
iar cand ma voi duce la spalatorie, foarte probabil sa fiu intrebat de unde stiu eu ca spalatorul a facut asta.

Nu am primit bon de la nici una dintre cele 2 firme. Sunt mult mai suparat de "fraiereala primita" decat de banii cheltuiti pentru reparatie si doresc sa raspund cu ajutorul legii daca nu voi fi indreptatit.

Eu vreau sa ma duc pe rand la spalatorie si la service si sa le zic nemultumirea mea.
Daca nu imi vor da dreptate si nu ma vor despagubi, vreau sa merg mai departe pana la a face reclamatie, pentru ca desi si eu am firma si stiu ca e "naspa", sunt foarte suparat pe faptul ca sunt pacalit pe fata!

Daca este cineva care sustine initiativa mea si cunoastea legea, implicit, pasii de urmat, va rog sa ma ajutati cu un sfat.
Daca sunt persoane care nu imi dau dreptate si considera ca sunt... magar, ii rog sa nu comenteze ca sa nu deviem de la subiect.

Cu deosebit respect,
Va multumesc!

Cel mai recent răspuns: ContSters318277 , utilizator 09:34, 10 Octombrie 2014
sincer.... nu prea aveti sanse. suportati paguba, ca deh... asa e in Ro
Este mai greu de demonstrat ca lucratorul de la spalatorie a cauzat acesta defectiune, dar nu este si imposibil, insa deja fara sa vreti ati mers pe cai gresite pentru a mai putea demonstra ceva. De ce spun asta, pentru ca s-a intervenit asupra unitatii de stocare informatii airbag, atat software cat si hardware sa spunem - dioda.

Acum.,si eu am boala mea pe spalatorii sa spun asa, vizavi de bon fiscal, vizavi de zgarieturi sau alte chestii stricate prin masina in urma interventiei celui care spala efectiv masina. In rest de multe alte spalatorii pot spune ca ma declar mai mult decat multumit. Despre service auto, nu mai pot spune ca ma pot declara multumit, raport calitate pret raportat la interventia lor asupra autovehiculului.

Uite ce vreau eu sa fac, pentru ca nu mai suport hotia si nepriceperea unora.
La spalatorie, daca nu emit bon fiscal, fix reclamatie, pentru ca este fix evaziune. Daca nu afiseaza pretul si sunt multi care o fac, fix reclamatie la protectia consumatorului, pentru ca este fix amenda si tot asa.

La service, interventia asupra unitatii airbag - gen dioida - pentru a vedea calculatorul functionalitatea intregului sistem, este egal cu operatiune interzisa si in orice caz neautorizata RAR, asta inseamna inclusiv suspendarea licentei de functionare, sa spun ca in Germania este infractiune, si tot asa.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Înșelăciune mașina vlad.andrei vlad.andrei Am cumpărat o mașina acum o săptămâna, am vorbit cu proprietarul mașinii la telefon, toate bune și frumoase. M-am întâlnit cu el sa văd mașina, ... (vezi toată discuția)
Returnarea produsului neconform si recuperarea banilor. boghea boghea Poate ma ajutati sa-mi recuperez banii dati pe niste huse auto achizitionate prin comanda dintr-un magazin. Am facut comanda in magazin pentru huse ... (vezi toată discuția)
Problema garantie telefon tudy88 tudy88 Am si eu o problema: pe 16.02.2014 am achizitionat de la un magazin vodafone un Sony Xperia z1 impreuna cu un abonament pe 24 de luni. Telefonul se prezenta cu ... (vezi toată discuția)