avocatnet.ro explicăm legislația
Caută (ex. salariu minim) 1225 soluții astăzi
Forum Discuţii juridice Şomaj, concediu creştere copil, ... Sunt asigurata medical?
Discuție deschisă în Şomaj, concediu creştere copil, asigurări sociale şi asistenţă socială

Sunt asigurata medical?

Am 29 de ani si urmez a doua facultate.In ultimii 4 ani nu am dispus de o sursa de venit. Se considera ca sunt asigurata medical? Daca raspunsul este nu, ce pot sa fac pentru a-mi asigura aceasta calitate?
Multumesc.
Cel mai recent răspuns: violetaeu , utilizator 16:06, 23 Octombrie 2014
Buna dimineata,

1. Va puteti angaja! Ca salariat dupa prima luna lucrata, angajatorul incepe sa vireze contributiile catre Casa, si asa sunteti considerata asigurat.

2. Puteti inchiea un contarct cu Casa de asigurari de sanatate in baza caruia, personal, sa platiti contributiile.
Asigrarea medicala este gratuita pentru studenti pana la varsta de 26ani.
1)Daca sunteti casatorita si sotul lucreaza poate sa va ia coasigurat.
2)Puteti face contract cu Casa de Sanatate si plati singura la ANAF suma de 49.5/luna. (5.5% din salariu minim pe economie 900ron). Atentie e posibil sa va puna sa platit din urma inca 6 luni.
Atentie daca optati pt a doua varianta trebuie sa duceti copie dupa chitante cu plata contributiei la casa de sanatate
Ultima modificare: Vineri, 10 Octombrie 2014
melania_14, utilizator
Va multumesc.

~ final discuție ~

Alte discuții în legătură

Asigurare de sanatate mariacoman mariacoman buna ziua. daca nu sant angajat si nu am nici o sursa de venit sant obligata sa platesc contributie la asigurari de sanatate pe perioada aceasta? stiu ca nu ... (vezi toată discuția)
Persoane in intretinere, coasigurati anymaryh anymaryh Buna ziua! Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema: un salariat are un copil, 23 ani , student, bursa 300 lei - angajatul nu poate beneficia de ... (vezi toată discuția)